Avatar billede Dominix Novice
09. oktober 2013 - 00:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Harddiskoptager

Hej alle,

Jeg står og vil investere i en ny harddiskoptager.

Jeg er ikke så erfaren udi hd-optagere, men har et par krav/ønsker:

skal kunne optage to programmer på en gang (yousee)
- og samtidig kunne afspille et allerede optaget program, hvis muligt.

God plads på disken.

Ellers ved jeg sgu'tte lige hvad der er godt og skidt ;)
hjææælp, kom med erfaringer/meninger/idéer

Fyr løs!
Avatar billede Skifter24 Praktikant
09. oktober 2013 - 01:47 #1
Ring på 70 70 40 40 Mellem kl. 08:00-17:30 ;)
Avatar billede Dominix Novice
09. oktober 2013 - 09:24 #2
Først blev jeg sur over din flabethed, men så tjekkede jeg nummeret og deres yousee plus boks.. det er umiddelbart ikke en helt dum løsning - jeg undersøger dog lige nærmere om den kan det jeg vil have den til at skulle kunne. - og afventer om andre brugere har forslag.
Avatar billede Skifter24 Praktikant
09. oktober 2013 - 12:50 #3
Det var heller ikke for at være flabet overhovedet. Måske en smule frisk, men det var så også det :D

Jeg har selv kæmpet med streaming og optagelse af film serier osv.
Jeg har prøvet en wd tv live boks. Den kan kun streame netflix, spotify. og Så kan man selvfølgelig forbinde en ekstern harddisk til den, så fungerer harddisken som en trådløs harddisk. og du kan sende/streame filer mellem harddisken og pc, eller andre enheder.

Jeg har et Sharp tv. Med USB indgang. Super smart så kan man nemlig optage fra tv. MEN MEN MEN!!!
Der er kun ÉN tv tuner i mit tv.
Det betyder så at hvis jeg skal optage kan jeg ikke se andre kanaler.
Jeg ved ikke om du kan fornemme det, men man skal virkelig være kreativ hvis man skal købe alt løst...
Derfor tænkte jeg at en yousee boks måske var det helt rigtige for dig ?
Avatar billede Skifter24 Praktikant
09. oktober 2013 - 12:55 #4
Så vidt jeg ved, så er det tvéts tv tuner der afgør om du kan se en kanal mens du optager en anden.
Medmindre der selvfølgelig er tv tunere i den boks du beslutter dig for at købe.
Avatar billede Dominix Novice
09. oktober 2013 - 13:12 #5
Jeg kan godt tage lidt spas ;)

Har læst om et par stykker med to tunere, så man kan se en kanal og optage en anden eller optage to forskellige.. Så burde man vel kunne se direkte på TV'et også, mens man optager to andre..

Afventer lyd fra yousee med et par spørgsmål jeg havde til dem, så ser vi.
Avatar billede Skifter24 Praktikant
09. oktober 2013 - 13:25 #6
Ja det burde man egentlig kunne. :)
Men det fede med yousee´s produkter er også at du får web tv med..
Avatar billede Dominix Novice
12. oktober 2013 - 13:15 #7
Det ser ikke ud til der er flere der har input, jeg takker for råd - smider du et svar?
Avatar billede Skifter24 Praktikant
15. oktober 2013 - 19:28 #8
svar. :)