Avatar billede Mogens89 Nybegynder
11. oktober 2013 - 20:43 Der er 10 kommentarer

Forholdsvis ny computer crasher

Hej Eksperten.

For et par måneder siden købte jeg en ny/brugt computer. Igennem en IT-ansat på et forum købte jeg nogle brugte dele af ham, og sammen fandt vi nogle nye dele.
Igennem et stykke tid har der dog været et stort problem med at den crasher.
Skærmen fryser, og lyden går amok.

Delene som var brugte er:
Bundkort
Grafikkort
CPU

Vi købte efterfølgene ram, størmforsyning og kabinet.
Han samler den, og sender den videre til mig. Jeg har en 2 uger gammel SSD liggende, og montere den sammen med netkort, vandkøler og et par blæsere.

Vi har prøvet forskellige ting for at finde fejlen. Har prøvet:
Andet graffikkort
Én ramblok af gangen
Fået ombyttet bundkort
Formatering, ny installation af drivers osv.

Intet af dette har desværre hjulpet.

De sidste ting vi efterhånden kan prøve, er andre ram, og en anden harddisk.
Eftersom rammene er nye, og jeg har kørt med én blok af gangen, så skal der være fabriksfejl på begge, hvilket er en smule usandsynligt.

I starten kom problemet ofte når youtube kørte. Efter formateringen kan jeg dog ikke fremkalde problemet på denne måde mere.
Jeg har dog fundet en anden måde, hvor problemet med sikker fremkommer. Det er når jeg:
Har skype åbent
Spotify kører
Sætter Steam til at installer
Bruger Chrome

Her er en video hvor man kan se jeg fremkalder problemet, og hvordan den lyder:
http://www.youtube.com/watch?v=s6Mw0CPjYMI&feature=youtu.be

Det skal lige siges, at problemet også kan opstå når jeg bare bruger Chrome og Spotify fx. Men der er længere mellem problemet, i modsætning til overstående, hvor det sker hver gang.

Nogen der har en idé om hvad problemet kan være?
Avatar billede Mogens89 Nybegynder
11. oktober 2013 - 20:46 #1
Glemte at skrive, at temperatureren er fin, og vi har prøvet at stress-teste den, hvilket den klarede fint.
Avatar billede anri Novice
11. oktober 2013 - 22:09 #2
Har du prøvet ikke at benytte chrome?

Jeg har faktisk oplevet at den kan trække en computer helt i knæ.
Avatar billede Mogens89 Nybegynder
11. oktober 2013 - 22:13 #3
Nej, jeg har ikke prøvet uden Chrome. Det vil jeg lige give et skud.
Avatar billede Mogens89 Nybegynder
11. oktober 2013 - 22:16 #4
Desværre, fejlen kommer stadig.
Avatar billede anri Novice
11. oktober 2013 - 22:28 #5
Men går den også ned hvis du ikke bruger nogen af de nævnte programmer.
F.eks. bare Windows, og medfølgende programmer. (Vi må lige finde ud af om det er os'et eller andre programmer)

Hvis den stadig går ned vil jeg nok prøve at lave en bootable Linux cd og så arbejde lidt fra den, for at teste om det er en HW fejl.
Avatar billede Mogens89 Nybegynder
11. oktober 2013 - 22:31 #6
Jeg fik computeren tilbage i dag, efter den havde fået skiftet bundkort. Efter jeg opstarter computeren starter jeg Skype, og Spotify og den crasher med det samme.

Men lige nu bruger jeg fx Spotify, Skype og Chrome, og der sker ikke noget.. Det kan dog være der gør på et tidspunkt. Som jeg har skrevet tidligere, så forekommer fejlen ikke så ofte.
Men fejlen er sikker på at komme hvergang, når jeg bruger, Skype, Spotify og Steam som installere. Som om det bliver for stressende for den.

Planen er i morgen, at prøve en anden harddisk.
Avatar billede anri Novice
11. oktober 2013 - 22:38 #7
Nej men derfor er det da interessant at se om den kan køre fint UDEN de 3 programmer.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. oktober 2013 - 08:33 #8
Hvilken strømforsyning sidder i?
Hvilket grafik kort?
Avatar billede Mogens89 Nybegynder
12. oktober 2013 - 10:54 #9
Det er en Corsair CX 600 strømforsyning, og et AMD Radeon HD 7850 grafikkort.
Avatar billede Mogens89 Nybegynder
12. oktober 2013 - 11:05 #10
Computeren består af:

Asus P8Z68 Deluxe/GEN3
Intel I5-2500k 3,30 GHz
Kingston Hyper SSD 120gb
Kingston PC3-10600 2x 4gb ram
AMD Radeon HD 7850
Corsair CX 600