Avatar billede poisen1087 Nybegynder
17. oktober 2013 - 18:31 Der er 5 kommentarer

Bootmgr is missing

Har over et længere stykke tid prøvet at få mine bærbare computere til at virke.
En fejl som de fleste nok kender eller har hørt om "BOOTMGR IS MISSING", problemet opstår da jeg ikke kan boote fra hverken cd eller usb.

Når jeg starter computeren kan jeg kun få adgang til bios, og ikke vælge bootmenu eller fejlstart.
Er der kogen herinde som har en idé eller en løsning, ville jeg se meget frem til det.

De Bedste Hilsner,
Mikkel Frimann
Avatar billede CRKrogh Ekspert
17. oktober 2013 - 19:52 #1
Hej, Mikkel.

  Kan du se maskinens HD inde i BIOS? Hvis den mangler her, kunne det jo godt tyde på at den er død.

De bedste hilsner
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2013 - 07:50 #2
her er løsningen måske

http://support.microsoft.com/kb/927392/da

m.v.h
Avatar billede poisen1087 Nybegynder
18. oktober 2013 - 10:30 #3
Hej Krogh.

Jeg kan godt se HD inde i BIOS,

Mvh
Avatar billede poisen1087 Nybegynder
18. oktober 2013 - 10:32 #4
Treatmenice

Ja ikke for at lyde umulig, men jeg når slet ikke til at den siger jeg skal aktivere cd'en fra en tast.
Det kommer frem direkte efter det første billede,

Mvh
Avatar billede magictouch Nybegynder
18. oktober 2013 - 11:08 #5
Sæt CD drevet som First boot  i bios, og HD som Second boot.

Sæt win skiven i drevet.

Tryk F10

Se om den vil boote op nu (med skiven i drevet) ?