Avatar billede kato Praktikant
20. oktober 2013 - 12:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

HD kører for fuld kraft

Hej, jeg har for nyligt fået et problem med min HP comp. (6 mdr. gammel) Jeg kører Ubuntu og frem til dato helt uden problemer. Men nu er maskinen (Harddisken) begyndt at kører for FULD KRAFT ved opstart. Det stopper dog efter få sekunder. Det lyder IKKE godt, og jeg er i vildrede over hvad problemet kan skyldes. Håber i kan bringe lys over sagen..
Avatar billede Saksur Nybegynder
20. oktober 2013 - 12:44 #1
Jeg har installeret et program på min bærbar, Soluto, det starter op sammen med computeren, og så tæller den ellers bare sekunder.

- Den tæller alle de programmer der starter op, og når den er færdig (computeren færdig med opstart) Så kan man se hvor mange programmer/hvilke programmer, som er startet op sammen med computeren.

- På den måde kan du se hvilke programmer der åbner, og så kan du sikkert finde "problemet" dér ;-) :-)
20. oktober 2013 - 13:02 #2
Harddisken larmer ?
Er det vel ikke 'bare' CD/DVD drevet (med isat skive)  ?  ;-)

---

Ref #1: [Soluto] er vel til M$ Windows systemet ? Her er det tale om [Ubuntu] systemet !!!
Avatar billede Saksur Nybegynder
20. oktober 2013 - 13:08 #3
Ubuntu!
jeg ved ikke hvordan jeg kunne overse det.
- Undskyld!
Avatar billede kato Praktikant
20. oktober 2013 - 13:24 #4
Saksur, helt ok.

Karise, nej jeg har ikke cd drev i maskinen. Men det kunne lyde lidt i en retning!
Avatar billede kato Praktikant
20. oktober 2013 - 13:25 #5
skulle stå: lidt i den retning
Avatar billede 220661 Ekspert
20. oktober 2013 - 13:40 #6
bærbar eller stationær?
Er det en stationær kan det være blæserne der kører for fuld skrald under post i den periode den gennemføres.
Avatar billede kato Praktikant
20. oktober 2013 - 15:44 #7
220661, det er en bærbar. Jeg er ret overbevist om at det ikke er blæseren. Det lyder helt klart som HD går går i selsving
Avatar billede kato Praktikant
09. juni 2014 - 17:42 #8
lukket