Avatar billede Morten_Jepsen Juniormester
24. oktober 2013 - 10:06 Der er 3 kommentarer

Opdele PDF tegning i mindre enheder

Hej Eksperter.

Jeg sidder og roder med nogle store tegninger, jeg kunne derfor godt bruge et værktøj så jeg kan opdele en stor tegning, i enten A3 eller A4, jeg forestiller mig at der skal kunne udlægges et "grid", der svarer til den valgte printstørrelse (A3/A4, hvor felterne automatisk navngives som felterne på et skakbræt (A1, A2, A3 osv.)Er der nogen der kender noget sådan?

/Morten
Avatar billede falster Ekspert
24. oktober 2013 - 15:07 #1
Det er aldrig godt at skulle manipulere en dannet pdf.

Opdelingen skal helst ske inden CAD-tegningen(?) konverteres til pdf.

Eventuelt kan du anvende "Plakat"-udskrivning i Adobe Reader eller forsøge dig med

http://posterazor.sourceforge.net/index.php?page=news&lang=english

men så skal du rundt om en billedfil.
Avatar billede Morten_Jepsen Juniormester
24. november 2013 - 18:03 #2
Hej Falster

Det er ikke lige det jeg har behov for, men det kommer nok ikke nærmere
Avatar billede Morten_Jepsen Juniormester
10. januar 2014 - 23:11 #3
der findes ikke umiddelbart en "let" løsning, så jeg lukke den her