Avatar billede Mcpot Nybegynder
29. oktober 2013 - 21:50 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Opgradering af PC?

Hej alle :)

Jeg kunne rigtig godt tænke mig hjælp til at sætte en ny Gamer pc sammen. Den jeg har nu, kan ikke rigtig trække de nye spil i højeste opløsning, og det er sgu noget tamt :)

Sådan ser min computer ud nu:
Processor :
Intel quad core 2 Q9550, socket 775 LGA
Bundkort
Asus Extreme striker II
4 Gb Kingston DDR 3 ram ( PC3 - 10700 - 667 mhz)
Grafikkort
Nvidia Geforce 8800GTS
PCI Express X16
Harddiske
2 stk. western digital 2500JS Caviar SE
7200RPM, 8MB Cache

Umiddelbart ville jeg tro at jeg skulle bygge en HELT ny, og ikke bruge nogle af de gamle dele?
Hvad synes i ?

Budgettet ligger på Ca. 8000kr

Takker på forhånd :)
Avatar billede Kochens51 Praktikant
30. oktober 2013 - 16:38 #1
Din psu virker fornuftig,ligeledes dit extreme striker bundkort(måske lidt forældet, men kan sagtens klare tidens gamer-krav).
Derimod skal du opgradere dit grafikkort + mere ram (8 gb). Kører du windows 7 ?
Avatar billede Mcpot Nybegynder
30. oktober 2013 - 17:17 #2
Troede faktisk ikke mit bundkort og processor kunne klare tidens spil, men dejligt hvis det kan :)

Grafikkortet havde jeg også regnet med og også rammene :)
Ja jeg kører windows 7

Mange tak for svarene indtil videre :)

Hvad med harddiskene? De er ikke for "langsomme" ?
Avatar billede Kochens51 Praktikant
30. oktober 2013 - 18:21 #3
Det bedste ville være SSD(transistor/solid state) harddiske, men prøv lige med det anbefalede først :)
Avatar billede Mcpot Nybegynder
30. oktober 2013 - 18:29 #4
Skal det være nogle bestemte ram ?
Og hvilket grafikkort ville du anbefale? :)

Vil du evt. sætte en ny gamer computer sammen til mig?
Så jeg har en lille idé om hvad der er det bedste osv. :)
Avatar billede Kochens51 Praktikant
30. oktober 2013 - 20:06 #5
Asus har en guide på deres hjemmeside som forklarer hvad dit bundkort gerne vil se af ram, feks. er det ikke godt at bruge 4gb x 2 ram-blokke. Derimod er 2gb x 4 det bedste.
Grafikkort, der kan du kigge på et: ASUS GeForce GTX 760 OC - 2GB GDDR5, Proshop.dk har det til ca. 1900,-kr. "Det sparker røv"
Avatar billede Mcpot Nybegynder
30. oktober 2013 - 21:13 #6
Okay nice, må lige ind og se på deres hjemmeside så :)
Men det er jo bare det, hvis jeg så køber ram til det her bundkort, og så bundkortet ikke kan trække de nye spil om f.eks 1 år, og de ram jeg køber nu, så ikke passer til når jeg bliver nødt til at opgradere bundkort på et tidspunkt. om man så har "spildt" penge på de nye ram her? Forstår du? :D

Ja har godt læst lidt om det grafikkort der ;)
Avatar billede Mcpot Nybegynder
01. november 2013 - 21:06 #7
Jeg har en thermaltake toughpower 600w strømforsyning, er det nok ?
Avatar billede Kochens51 Praktikant
02. november 2013 - 00:23 #8
Vær opmærksom på at, netop spil udvikles hele tiden og kræver meget af en PC`s hardware. Det er en opadgående spiral uden ende. Så du må selv vudere om det er værd at investere i en opgradering af dit nuværende setup. Konsoller (Xbox 360/playstation) har den fordel, at spil uanset deres størrelse hele tiden fungerer på konsollerne!
Ja din strømforsyning burde være stærk nok, nu er jeg ikke bekendt med hvor meget du belaster den med ?
Avatar billede Kochens51 Praktikant
02. november 2013 - 00:28 #9
Hver hardware-enhed er beskrevet hvor mange watt der forbruges. Så en sammentælling kan vise dig dit forbrug.
Avatar billede Mcpot Nybegynder
10. november 2013 - 18:11 #10
Mange tak for hjælpen :)