Avatar billede hci Novice
31. oktober 2013 - 19:30 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Download Java

Jeg kører Windows 7, avast antivitus, kan ikke hente eller opdaterer programmer. Skal opdaterer Java, der fremkommer et popup vindue i bunden af skærmen, hvor der står vil du kører eller gemme denne fil. vælger kør, Porup vinduet skriver nu "kører sikkerhedsscanning",og der sker ikke mere.
Avatar billede vejmand Juniormester
31. oktober 2013 - 19:59 #1
Har du afinstalleret den gamle Java og herefter genstartet maskinen? Ellers prøv det.
Avatar billede hci Novice
31. oktober 2013 - 20:12 #2
Ja java er afinstalleret, og det er ikke kun java jeg har problemer med at opdaterer/installerer, har samme problem med andre programmer, kan det være avast der giver problemer, med sikkerhedsscanning?
Avatar billede 220661 Ekspert
31. oktober 2013 - 20:12 #3
Virker det ikke med almindelig afinstallering fra tilføj fjern programmer, kan du prøve at fjerne med JavaRa i stedet:
http://singularlabs.com/software/javara/
og så hente en frisk Java.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. oktober 2013 - 20:14 #4
Du kan højreklikke og deaktivere Avast midlertidigt når du installerer. Det gør du under Avast skjold styring, ved at højreklikke på Avast ikonet i taskbar
Avatar billede claes57 Ekspert
31. oktober 2013 - 20:30 #5
de fleste nyere maskiner er 64-bit windows. Afhængig af hvordan man starter sin browser kører den enten 32 eller 64 bit version. Man skal derfor typisk hente begge versioner af java, så man er sikker på at køre den rigtige version.
http://java.com/en/download/manual.jsp
henter du både Windows Offline (32-bit) og Windows Offline (64-bit)
filer gemmes på harddisken.
Luk browseren.
Dobbeltklik på den ene java - og få den indlæst. Derefter dobbeltklik på den anden og indlæs den.
Start browser og gå til http://java.com/en/download/faq/remove_olderversions.xml i boksen med "Windows Users: Improve the security..." er der link til at fjerne gamle java-versioner hvis der ligger noget tilbage.
Avatar billede hci Novice
31. oktober 2013 - 20:44 #6
Hej 220661, Har prøvet med JavaRA, har også deaktiveret Avast, men det har ikke hjulpet, har også fjernet alt vedr. java i registrerings databasen.Jeg er gråhåret, men det her bliver det være af !!I samme drop Down som "kører sikkerhedsscanning", er der en rude "vis hentede filer", klikker jeg på den, fremkommer filen jeg er ved at hente, der står sikkerhedsscanning stoppet, 8% hentet, kan så klikke på genoptag. det er muligt jeg er utålmodig,men jeg har en kraftig maskine, der plejer at opdaterer/hente programmer hurtigt. i går aftes fik den lov til at kører "sikkerhedsscanning" i over en 1/2 time, uden at der skete mere.
Avatar billede claes57 Ekspert
31. oktober 2013 - 20:51 #7
Normalt vil sikkerhedsskanning først køre når 100% er hentet - giv den tid...
Avatar billede hci Novice
31. oktober 2013 - 20:54 #8
Hej claes57, rigtigt jeg kører 64-bit, har også tidligere haft begge programmer installeret, men problemet er at opdaterer dem,har også prøvet Windows Offline, der ryger jeg også ind i "sikkerhedsscanning", hvad er det for et program der kører denne sikkerhedsscanning
Avatar billede hci Novice
31. oktober 2013 - 21:06 #9
Hej igen claes57, prøver at hente et af programmerne Offline, åbner en flaske rødvin og venter, i hører nærmere
Avatar billede 220661 Ekspert
31. oktober 2013 - 21:06 #10
Prøv lige at tjekke de opstart programmer der kører sammen med Windows. Du er 100 sikker på du ikke har to antivirusprorgammer installeret samtidigt?
Avatar billede hci Novice
31. oktober 2013 - 21:49 #11
Hej 2206617,har kun avast, har kørt ccleaner og malware,har været i tilføj/fjern programmer, kan kun se et antivirusprogram nu er det 35 minutter siden jeg hentede java, det tog et par sek. at hente filerne og så startede sikkerhedsscanning, og den kører stadig,ved du hvad det er for et program der kører scanningen?, går ud fra at det kun skal scanne de hentede filer,men med den tid det tager er det som om at det scanner intern Hd + usb HD og NAS server, som jeg bruger til backup mm.?
Avatar billede hci Novice
31. oktober 2013 - 22:02 #12
når klokken er 2208,har sikkerhedscanningen kørt i en time, så klikker jeg på "vis hentede filer" og ser hvor mange % der er hentet, for det her er helt tosset!
Avatar billede hci Novice
31. oktober 2013 - 22:24 #13
Hej igen, det ser ud til jeg har gang i mange download, klikkede på "vis hentede filer" der fremkommer et nyt vindue, hvor der for oven står 2 hentninger er igang.desuden står der, beskrevet fra bunden af vinduet: javaSetup...exe 893 KB  Genoptager,næste linje: JavaSetup...exe  893 KB, næste linje jre-7u45...exe  27,6 MB,
og øverste linje: jre-7u45...exe 27,6 MB, men denne gan stod intet om hvor mange % der er hentet.
Det ser rodet ud!, men hvad er der galt? Ps. er inde i vis og hold styr på hentede filer
Avatar billede claes57 Ekspert
01. november 2013 - 09:09 #14
Slet alle linjer pånær den øverste. Så lukker du øvrige downloades, og maskinen får mere tid til sig selv, og dens gøremål.
Avatar billede hci Novice
01. november 2013 - 13:20 #15
Hej claes57, det hjalp heller ikke,  jeg har nu gendannet computeren til et tidligere tidspunkt, og problemet er løst. men ærgeligt vi fandt ikke ud af hvad der er skyld i at sikkerhedsscanningen fortsætter med at kører. Tak til alle der har brugt tid på det.