Avatar billede peacemaker Nybegynder
15. august 2001 - 12:54 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Iframes og formattering af scrollbar

Hejsa,

Jeg har en iframe midt på min side hvor jeg åbner indholdet af siden. I denne iframe kommer der så en scrollbar frem, denne vil jeg gerne kunne formattere med farver osv. Kan dette lade sig gøre, og hvordan?
Avatar billede keysersoze Guru
15. august 2001 - 12:58 #1
body {
    scrollbar-face-color: #003366;
    scrollbar-shadow-color: #ffcc00;
    scrollbar-highlight-color: #ffcc00;
    scrollbar-3dlight-color: #006699;
    scrollbar-darkshadow-color: #006699;
    scrollbar-track-color: #003366;
    scrollbar-arrow-color: #ffcc00;
}
Avatar billede peacemaker Nybegynder
15. august 2001 - 14:50 #2
hvor skal det så i koden?
Avatar billede keysersoze Guru
15. august 2001 - 15:15 #3
det er noget der hedder stylesheets - kig lidt mere på det her:

http://www.builder.dk/artikler/article.asp?AID=56
Avatar billede repsac Nybegynder
15. august 2001 - 15:18 #4
Hvis du ikke (som keysersoze gør det) vil have det i en seperat CSS-fil kan du gøre det inden for <styles></styles> ... :)
Avatar billede repsac Nybegynder
15. august 2001 - 15:19 #5
Husk at det scrollbar-haløj kun virker i IE ... ikke i NS, men det behøver det vel for så vidt heller ikke ... ;o)
[ http://www.thecounter.com/stats/2001/July/browser.html ]
Avatar billede peacemaker Nybegynder
15. august 2001 - 15:47 #6
Jeg hader NS som pesten, så det er ok det kun virker i IE :)

Men det skal ind i HEAD sektionen right? hvis det skal kan jeg ikke få det til at virke :(
Avatar billede keysersoze Guru
15. august 2001 - 15:50 #7
har du læst den artikel jeg gav?

følg den og det virker (forhåbentlig(!)) - men du SKAL have EI 5.5...
Avatar billede repsac Nybegynder
15. august 2001 - 15:51 #8
Jeg vil anbefale dig at lære CSS \"rigtigt\" i stedet for at fuske sig til det man skal bruge (forstå mig ret!) ... Se en gang www.html.dk - der ligger en ganske super CSS-tutorial ... :)
Avatar billede peacemaker Nybegynder
15. august 2001 - 15:56 #9
jeg kan godt finde ud af css. Jeg kan også godt formattere scrollbaren som er \"native\" i IE5.5, MEN som spørgsmålet fortæller kan jeg ikke få det til at du med iframes....
Avatar billede ezzuk Nybegynder
17. august 2001 - 17:12 #10
du skal bare bruge keysersoze\'s script og kopiere det til hver eneste html fil som skal åbnes i iframen.
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
18. august 2001 - 11:25 #11
repsac <<<

Du skrev 15/08 2001 15:19:50 at det kunne virker i IE... dette er også rigtigt, men på den anden side så har NS vel også problemer med Iframs, ikke?

peacemaker <<<

Du sætter da bare den ind på den side du åbner i iframen, så burde det da virke...

::sunlock.dk::
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
18. august 2001 - 17:24 #12
Husk at du SKAL have IE 5.5+, ellers virker det ikke!

::sunlock.dk::