Avatar billede cutehobbes Nybegynder
05. november 2013 - 14:21 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Afinstaller MS driver og erstat med org. HP driver

Hej,

jeg sidder med en HP 9470m folio. Benytter mig af HP's usb 3.0 port replicator. Der har været en masse udfordringer med denne, og nu har HP frigivet en ny driver. Denne har jeg hentet og kørt setup.exe.
Når jeg kigger under Enhedshåndteringen står den stadig til en eller anden Microsoft driver (trods et par genstart)

Hvordan sikrer jeg at Microsoft driveren bliver erstattet af HP's? Skal jeg gå i enhedshåndtering, afinstallere driveren og så køre setup.exe igen?

Jeg kan ikke se driveren i pnputil ....
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2013 - 14:50 #1
http://www.iobit.com/driver-booster.php

prøv med denne gratis og se om den ikke bare løser dit problem

m.v.h
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
05. november 2013 - 15:12 #2
Den siger Congratulations All drivers are Perfect...  :( Så den kan jeg ikke bruge her
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
06. november 2013 - 10:27 #4
Ja har hentet den inde hos HP, 64-bit Windows 7 Pro.
Har prøvet med chipset driveren også.
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
06. november 2013 - 11:41 #6
Jeg har haft en laaang snak med HP om mine udfordringer med Port replicatoren. De har henvist til den nye version på baggrund af screenshots, fejlbeskrivelser m.m. :)
Der hvor kæden hopper er for mig er at jeg ingen steder kan se at jeg har den nye driver på. Driver versions nummeret hedder stadig det gamle, hvor jeg forventer at der skal stå et nyere.

Diagnostic tool og HP support assistant giver ikke noget. Tværtimod siger Support assistant at der er en ny driver (som så er den gamle)
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2013 - 14:33 #7
hent den driver du vil bruge og læg i en mappe på skrivebord - ikke i zipformat - så skal den være udpakket

fjern usb driveren og genstart

lad maskinen  søge i den mappe på skrivebordet efter den rette mappe

hvis den alligevel installerer den anden fjerner du den og gør så som skrevet og genstarter så efter det er gjort hvad sker der så

m.v.h
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
08. november 2013 - 10:51 #8
Den nye driver er en setup.exe fil :( Så kan jeg vel ikke gøre som du (treatmenice) foreslår?? Eller? :)
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2013 - 11:40 #9
nej det kan du så bare ikke

nu ved du hvilken driver du har inde og se er det vel supporten skal træde i karakter
du har den nyste der ikke virker

af og til bruger man så bare ældre drivere  hvis man er heldig at de gør det

men kender godt hp og deres manglende hjælpsomhed

ring dem endnu engang op og forklar dem problemet
det er næsten nød til at være driveren der er synderen

http://h20566.www2.hp.com/portal/site/hpsc/template.PAGE/public/psi/swdDetails/?cc=us&sp4ts.oid=5060882&swItem=ob_107089_1

har du været inde i computeradministration-enhedshåndtering- under usb
højreklik på synderen - her kan du opdatere eller fjerne det du vil

m.v.h
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
11. november 2013 - 14:04 #10
Jeg tager fat i HP igen :)
Har været inde og fjerne driveren i Enhedshåndteringen... når jeg installerer den nye står den så igen med det gamle versions nummer. Derfor bliver jeg forvirret over om jeg virkelig har den nyeste :)
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
16. november 2013 - 11:51 #12
Har fået besked fra HP support. De kan ikke selv se nogen steder at de har installeret den nyeste. De vender tilbage :-)
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2013 - 15:25 #13
vi ser hvad der sker

m.v.h
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
27. november 2013 - 14:38 #14
Intet nyt endnu.... men de kegler rundt i det og spørger om jeg har prøvet med en anden skærm/port replicator.. og det er jo sådan set ikke fordi jeg har fejlmeldt port rplicatoren. Jeg har "bare" spurgt  hvordan jeg kan se/sikre mig at det er den nyeste driver :) Tror det kommer til at trække ud.
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
28. januar 2015 - 13:48 #15
Lukker den her - vi er så småt begyndt at skifte protrep ud med rigtige dockingstationer :)