Avatar billede Michael_Sorensen Juniormester
06. november 2013 - 20:25 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Windows 8,1, opstartsfejl, "bugcode ndis driver"

Hejsa.

Jeg fik besked i dag i Windows 8,0, at der var en opdatering tilgængelig (8,1). Jeg gennemfører opdateringen og skal starte maskinen op igen.

Ved opstart skal jeg nu indtaste kode for at kunne komme videre (vælge min bruger og indtaste kode. Håber man kan fjerne det at skulle bruge kode, men det er ikke mit issue, for jeg når aldrig videre)

Når jeg indtaster kit kodeord og klikker videre skriver Windows, at ser er sket en fejl og de genstartet for mig.

Jeg får fejlkoden "Bugcode NDIS Driver"

Og sådan kan jeg kære i ring uden at kunne kommende i computeren og arbejde.

Nogle der har gode råd, da jeg ikke selv har viden/evner på området. Tak
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2013 - 20:47 #1
Gå ind under "Søg" skriv cmd, så kommer der en box hvor der står cmd. Højreklik på den og vælg "Kør som administrator"
Når Kommandopromten åbner skriver du  netplwiz og trykker enter.
Så dukker der en box op hvor der er flueben i "Brugere skal angive brugernavn og adgangskode..." fjern flubenet og vælg dit navn på listen. http://peecee.dk/upload/view/424937
Du skal måske også ind under Strømstyring, men det tager vi så bagefter.
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2013 - 20:53 #2
Ps. Livet med win 8 er lettere med Classic shell, som giver dig den gode gamle startknap tilbage, og du kan oven i købet vælge mellem XP og win 7. http://sourceforge.net/projects/classicshell/
Avatar billede Michael_Sorensen Juniormester
06. november 2013 - 20:56 #3
Super. Tak for det, det vil jeg prøve/bruge, når jeg når så langt.

Har du også (glædelig) viden om mit opstartsproblem? Jeg kan slet ikke starte op.
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2013 - 21:26 #4
Desværre ikke umiddelbart. NDIS  "Short for Network Driver Interface Specification" Men hvad man kan bruge den oplysning til, ved jeg ikke.
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2013 - 21:43 #5
Hvad er det for en computer? Har du noget siddende i USB indgangene, som du kan fjerne? Wi-fi eller kabel?
Avatar billede Michael_Sorensen Juniormester
06. november 2013 - 22:09 #6
Hej, det er en næsten ny HP. jeg har trådløst netkort siddende i USB port. Har aldrig haft vrøvl med Windows 8,0 under opstart. Fjernede det trådløse netkort fra USB stikket og den startede op uden problemer i Windows 8,1, så et kan er åbenbart ikke håndtere at have siddende under opstarten. Så nu er jeg glad for at kunne bruge den igen.

Umiddelbart læser jeg i dit brugernavn, at du ikke samler på points, men de er dine, hvis du vil have dem, du har fortjent dem. Tak.
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2013 - 22:21 #7
Det kan enten skyldes en fejl i 8.1 update, eller at der skal bruges en ny driver. Du kan da prøve at undersøge driveren. Ellers kommer der måske en ny, for selvfølgelig skal netkortet kunne sidde i under opstart. Men det var da godt, du kom ind.
Nej jeg samler ikke på point ellers tak :)
Avatar billede Michael_Sorensen Juniormester
07. november 2013 - 23:22 #8
Jeg har lige fundet ud af, at det er vores kat, der har bidt i det trådløse USB netkort og det formentlig er derfor Windows lukker ned.

Tager jeg USB stikket ud under opstart, så kommer fejlen så snart jeg sætter USB stikket i efter computeren er startet op også. Så må ud og handle i morgen. ;)
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2013 - 11:50 #9
Din kat, det var dog pokkers. Ja så må du jo nok have et nyt netkort, og måske en ny kat:)
Avatar billede Michael_Sorensen Juniormester
08. november 2013 - 17:09 #10
Ny udvikling.

Nyt trådløst USB netkort giver samme fejl. Computeren lukker ned med en fejl så snart USB stikket sættes i. Dermed ser katten ud til at være uskyldig trods bidemærker.

Jeg har forsøgt med et almindelig USB stik med data. Disse fejler ikke og jeg kan få adgang dertil.

Men problemet er ret træls, for jeg kan ikke hente opdatering, drivers osv., da nettet ikke fungerer uden det trådløse netkort. Og sætter jeg det trådløse netkort i, slukkes computeren.
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2013 - 19:20 #11
Nå det er da et grimt problem. For så kan det jo både være et driver problem og en opgraderingsfejl.
Du kan prøve at gå ind i Kontrolpanelet under Netværk og internet, den øverste, og se efter forbindelser, eller lade windows lede efter fejl.
Avatar billede gummiged88 Nybegynder
01. marts 2014 - 02:27 #12
Hvad kom du frem til af løsning?

Jeg har lige købt ny computer og sidder med samme problem ..
Jeg er absolut ikke en haj til den slags, og har ingen anelse om, hvad jeg evt. kunne prøve mig frem med.