Avatar billede Boejden Seniormester
07. november 2013 - 14:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hvorledes får jeg ændret en filbetegnelse fra .TXT til .JPG ell. GIF

jeg har her et billede, der har en oprindelse fra nettet - den adresse kommer frem et splitsekund, så jeg kan ikke nå at læse den 8om det ellers er interessant).
Jeg skal bruge billedet og det skal indsættes som enten GIF eller JPG-fil.
Er der nogen der kender arbejdsgangen for at ændre filtypen?
Avatar billede charles17 Nybegynder
07. november 2013 - 15:26 #1
Hej

Prøv at se om denne side kan?

https://cloudconvert.org/

MVH C
Avatar billede jokkejensen Novice
07. november 2013 - 16:26 #2
tryk ctrl i stifinder, vælg "funktioner" -> "mappe indstillinger" ->  fanen "Vis" og fjern checkbox ved "skjul filtypenavne for kendte filtyper". så kan du ændre .txt til .jpg

Men noget tyder på der er noget andet galt.
Avatar billede Boejden Seniormester
08. november 2013 - 13:58 #3
tak, virkede fint - men det tog godt nok sin tid at finde fremgangsmåden for at kunne ende med en GIF-fil - udgangspunktet var et billede med mange billeder fra en hjemmeside - men det lykkedes, tak.
Avatar billede Boejden Seniormester
08. november 2013 - 14:00 #4
hej Charles17, giv venligst et svar, ellers kan jeg ikke komme af med mine point - som du kan se!
Avatar billede charles17 Nybegynder
11. november 2013 - 13:32 #5
svar :-)