Avatar billede kimtheman Novice
07. november 2013 - 16:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

OCZ-Agility3 120gb - Bad 9%

Hej,
Konens Windows begyndte pludselig at fortælle at harddisk var dårlig og der skulle tages backup.

Har lige tjekket med CrystalDiskInfo, og nedenstående billede er hvad den fortæller.

Skal siges harddisk er vel ca. 1 år gammel. Måske lidt mere.

http://www.gratisimage.dk/image-296F_527BAE9A.jpg

Fandt denne tråd. Og kan det passe at der står det måske hjælper at installere en firmware opdatering til disken?

http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.php?103494-Agility-3-SMART-DATA-Life-Left-9

Eller er den allerede færdig?

Mvh Kim
Avatar billede milter Ekspert
07. november 2013 - 22:14 #1
Måske linket herunder kan hjælpe. Som jeg tolker teksten, så betyder det, at ifølge din harddisks SMART-data, så har SSD'en minimum 91% tilbage af den levetid/brug, fabrikanten mener, den vil kunne klare uden problemer. Mange faktorer kan have indflydelse på den levetid, og den væsentligste er, hvor mange Gigabytes, der flyttes til og fra den.

http://ssd-life.com/eng/how.html
Avatar billede kimtheman Novice
05. februar 2014 - 12:01 #2
Hej,
Tak for svar. Så lig et svar for point.

Jeg fandt selv en tråd på nettet, der beskrev at hvis disken havde været udsat for mange skrivninger på en gang eller noget lign. Så kunne den finde på at skrive sådan en fejl. Så der stod efter noget tid ville den blive 100% igen. Og så sandt som skrevet. For nu er den på 100% igen.

Kim
Avatar billede milter Ekspert
05. februar 2014 - 17:16 #3
Velbekom, og svar kommer her. Di vil finde den samme forklaring nederst i mit link i dette afsnit:

Why does the date change dramatically?