Avatar billede Noddy93 Nybegynder
09. november 2013 - 13:55 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

Harddiske Vil ikke modtage win7

Hej Eksperter :)

Jeg har nogle gamle harddiske til at ligge, som jeg normalt bruger når jeg bygger/reparere computere. Efterhånden som jeg har repareret computere eller fået gamle bærbare osv, har jeg modtaget nogle harddiske osv.
De fleste af dem jeg har tilbage vil ikke modtage win7, og jeg ved simpelthen ikke hvorfor.
De fleste af dem siger der mangler drivere på diskene, andre siger det kan være farligt grundt harddiskenes tilstand.
Er der nogle som ved hvorfor dette kan være, jeg kan godt finde dem under installationen af win7, men kan ikke få lov at installere på dem, selvom jeg også har lavet en hel clean format af diskene, først til NTFS i windows, og bagefter til allokeret harddiskplads vha partitionsmanager, derefter formateret igen under installationen.

Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor diskene ikke vil tage imod, en af dem jeg sidder med lige nu er en 250GB WD2500BEVT disk, som har fungeret fint i en gammel computer så vidt jeg har forstået :)

Please help me with what to do

Mvh Noddy
Avatar billede Jensen DK Novice
09. november 2013 - 15:43 #1
Er det en piratkopi af W7?
Avatar billede HKW Nybegynder
09. november 2013 - 16:30 #2
Vil den have en driver til dvd-drevet? Det har været oppe før, og skyldes normalt en defekt hjemmebrændt skive.
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2013 - 18:31 #3
Overskriv disken med Killdisk, så slettes gamle data helt. Slettede data ligger stadig på disken, og kan forårsage koks ved ny installation.
http://killdisk.com/downloadfree.htm
Eller MiniTool:
http://download.cnet.com/MiniTool-Partition-Wizard-Home-Edition/3000-2094_4-10962200.html

Nb. pas på flueben og sccepter, fra Download.com.
Vælg aldrig Recomentet.
Avatar billede Noddy93 Nybegynder
09. november 2013 - 21:34 #4
Nej, det er en original, men det er allerede før jeg prøver at aktivere osv, det er bare der hvor man vælger hvilken partition som det skal installeres på.
Avatar billede Noddy93 Nybegynder
09. november 2013 - 21:35 #5
@HKW nej det er en USB nøgle jeg har brugt mange mange gange, det er kun på denne ene Harddisk, det er ikke noget med nøglen at gøre, men selve harddisken som beder om en driver.
Avatar billede Noddy93 Nybegynder
09. november 2013 - 21:36 #6
@h339 Jeg tror ikek det er gamle data, den skulle gerne være helt ryddet, det er mere som om den mangler en driver på selve harddiske controllerboardet for at ville tage imod win7 syntes jeg.
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2013 - 22:24 #7
Harddiske kræver ikke nogen driver.
Når man sletter eller formaterer en HDD, så ligger der masser af data tilbage. Det er derfor data recovory programmer hævder, at de stadig kan genskabe data - gøre dem læsbare igen.
Et eksempel. Jeg opgraderede for nylig til win 8.1. Meget gik galt, og jeg ville så geninstallere win 8. Det kunne ikke lade sig gøre.
Så overskrev jeg Partitionen med Avast DriveCleanser, hvorefter installationen gik fint. Og jeg har før oplevet, at der efter en Linux install og formatering ikke kunne installeres windows.
Om det så er det, som er tilfældet med dine diske kan jeg selvfølgelig ikke påstå. Prøv at sætte dem til en windows maskine, som USB, og se hvad der står om den i Diskhåndtering.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. november 2013 - 08:20 #8
Det er så ikke sata driver til bundkortet som man skal installere lige i starten du mangler?
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2013 - 11:56 #9
#8
Er det ikke kun XP, som skal bruge Sata driver?

Noddy93
Nogle brugere har, af en eller anden grund, ikke kunne installere windows, når AHCI er sat til i bios. Det burde kun gælde XP, men er også set på win7. Du kan jo se om det er sat til hos dig.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. november 2013 - 13:41 #10
Jo det er det måske kun. Win7 kommer jo med en større pakke af drivere med systemet, så det har du måske ret i.
Avatar billede Noddy93 Nybegynder
10. november 2013 - 16:37 #11
sorry det er også mig som ser fejl, den siger der mangler et drive.
jeg har et par billeder af hvad der sker lige her:
http://i.imgur.com/VH9YQjR.jpg
http://i.imgur.com/WQqallD.jpg
Det er billederne som forklare hvad der sker.
og jeg kan bare ikke få den til at tage imod windows, det er et andet problem med den, den siger den ikke kan finde, elelr at der mangler et "drive" ikke en driver, mig som har læst forkert :)
Avatar billede 220661 Ekspert
10. november 2013 - 16:44 #12
Er ikke 100% sikker, men jeg tror du skal fjerne den lille partition på 100 mb inden du går i gang med installering.
Den partition opretter win 7 selv under installation så vidt jeg husker
Avatar billede Noddy93 Nybegynder
10. november 2013 - 17:06 #13
okay, kan ikke forstå det skulle gøre noget :) men kan godt prøve :)
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2013 - 18:16 #14
Der da noget galt her. Du skriver, at du sidder med en HDD på 250GB.
Billedet viser 2 diske, som begge hedder Disk 0 de kan da ikke begge hedde Disk 0. Det hedder Disk 0 og Disk 1. hvis der er 2 diske.
Hvis der kun er 1 disk på 250GB kan der ikke være 100GB + 232GB  for det første, vises det aldrig sådan, og for det andet et det mere end HDD samlede størrelse.
Avatar billede Noddy93 Nybegynder
10. november 2013 - 19:20 #15
ja, men det der er kun 1 harddisk der er i på det tidspunkt, hvis du kigger efter er det altså også 100MB og 240GB, det er samme disk abre partitioneret i 2 stk :)
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2013 - 19:34 #16
1 HDD ok. Men der vises 2 HDD. og det er helt forkert.
Prøv at installere dette program på en computer, du skal ikke købe noget, det kan udmærket prøves. Sæt den omtalte HDD til som USB og test den. http://www.hdsentinel.com/download.php
Avatar billede Noddy93 Nybegynder
10. november 2013 - 19:41 #17
tror måske bare jeg prøver at whipe begge to og så se om jeg kan finde ud af det :)
fordi så vidst jeg kan se er der kun 1 hdd i, Disk 0 og så er den abre partitioneret ud i 2
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2013 - 19:48 #18
1 HDD må ikke kunne vises som 2 HDD, der er noget helt galt.
Avatar billede Noddy93 Nybegynder
10. november 2013 - 22:30 #19
jamen den vises vel også kun som 1, der pare er partitioneret som 2, måske fordi jeg ikke har slettet partitionerne og allokeret nye sektorer som 1 samlet størrelse
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2013 - 22:47 #20
Du kan se her, hvordan det skal se ud. Her er 2 HDD disk o og disk 1. disk o har kun 1 partition, men disk 1. har flere. og som du kan se, ligger alle partitioner på række. http://peecee.dk/upload/view/425515
Avatar billede Noddy93 Nybegynder
11. november 2013 - 11:02 #21
Tror vi snakker forbi hinanden, men nu skal jeg nok lige prøve nogle at de ting som er blevet foreslået her :)
så skal jeg nok vende tilbage snart og fortælle hvordan det er gået :)
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2013 - 11:55 #22
Snakker forbi hinanden? Ja det er jo den slags der sker:)
Avatar billede HKW Nybegynder
11. november 2013 - 14:16 #23
Jeg kan ikke se problemet. Den viser én harddisk med to partitioner.

Windows brokker sig over en halvdefekt harddisk. Prøv at hente et værktøj, som kan tjekke harddiskens SMART-data. Der er muligvis nogle grumme fejldata.
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2013 - 14:39 #24
#23
Ja du har ret i, at det er to partitioner på samme disk. Jeg var ikke opmærksom på, at det er et installation vindue.
Dit forslag med værktøj har jeg selv stillet i #16 hvor jeg har lagt et link til HDsentinel.
Avatar billede Noddy93 Nybegynder
11. november 2013 - 19:34 #25
Hej folkens
Jeg har nu heltet HDSentinel, og det siger ikke der skulle være problemer med harddisken til windows.
Til gengæld er min 1TB harddiske kun på 63% sundhed, er der mulighed for at fikse den eller forbedre den elelr lignende med det der HDsentinel? :)
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2013 - 22:58 #26
Det ved jeg faktisk ikke, og har heller ikke tid til at se efter her og nu. Men jeg tvivler. Hvis der er dårlige kloster, kan de muligvis repareres med et program fra fabrikken. De fleste fabrikker har et sådan program på deres hjemmeside.
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2013 - 15:35 #27
Jeg har nu set på HDSentinel, og nej den reparerer ikke disken, det er kun et diagnose program. Men den skriver, i højre side, hvad der er galt. Mine 2 diske kører perfekt.
Avatar billede Noddy93 Nybegynder
12. november 2013 - 17:32 #28
Fidnes der et program som kan forbedre eller afhjælpe problemet med HDD?
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2013 - 18:12 #29
Det kommer helt an på fejlen. Har du ikke læst #26?
Avatar billede Noddy93 Nybegynder
13. november 2013 - 08:26 #30
Ohh ja okay, så skal den nok bare skiftes snart tror jeg, der er nok ikke noget at gøre :) Godt man lige har bestilt 50 x 1TB hardiske :)
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2013 - 10:26 #31
50 stk? ja så skulle der være til et par dage:)
Dette lille program skulle kunne diagnostisere din WD HDD.
http://support.wdc.com/product/download.asp?groupid=614&sid=3&lang=en
Avatar billede Noddy93 Nybegynder
13. november 2013 - 17:16 #32
Tusind tak for det:) det må jeg lige prøve :)
Desuden, for at vende tilbage til emnet, så de der harddiske som der ikke gad installeres windows 7 på, HDsentinel siger ikke der er noget galt med dem overhovedet :) så ved ikke hvad det skyldes :)
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2013 - 22:56 #33
Hvis det ikke hjælper at deaktivere AHCI i bios, er der kun #3 tilbage.
Avatar billede Noddy93 Nybegynder
14. november 2013 - 08:07 #34
Okay tak det vil jeg lige prøve her senere idag så :)
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2013 - 11:11 #35
Ok!
Avatar billede Noddy93 Nybegynder
08. maj 2014 - 16:53 #36
har fundet ud af det