Avatar billede kiminfarum Juniormester
18. november 2013 - 10:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Impoter et felt fra et regneark der ikke er åben

Hej

Kan jeg komme uden om WBA når jeg gerne vil impotere værdien af et felt i et lukket regneark til et andet når jeg åbner det. Eks.

Regneark-01.xlsx er lukket.
Når Regneark-02.xlsx åbnes vil jeg gerne på faneblad ark1, i feltet A1, have impoteret værdien fra det lukkede Regneark-01.xlsx, faneblad ark3, felt D10.

Hvordan ser programeringen ud hvis det ikke kan lade sig gøre uden WBA?

- Kim
Avatar billede ebea Ekspert
18. november 2013 - 11:19 #1
=SUM('C:\mappe?\[regneark-01.xlsx]ark3'!$D$10)

Indsæt ovenstående formel i A1 i dit regneark-02 -  og hvor der står C:\mappe? skriver henvisningen til den mappe hvor filen ligger.
Avatar billede kiminfarum Juniormester
18. november 2013 - 12:56 #2
Super det virker - men hvis filerne ligger i samme mappe kan jeg så komme uden om at skrive 'Sti'en'?

Hvis du (#ebea) ligger et svar for du de udlovet point.

- Kim
Avatar billede ebea Ekspert
18. november 2013 - 14:19 #3
Nej, du er nødt til at skrive stien (Excel ved ikke at filen ligger i samme mappe) :-)