Avatar billede lokesa Juniormester
27. november 2013 - 09:46 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Navngiv PDF fil ud fra reference i Word

Jeg har en database og en brevfletningsfil, i denne brevfletningsfil har jeg en makro som gemmer den i PDF-format,

Det jeg gerne vil er at PDF filen skal navngives efter en reference i word "et sted i word" (nationality - cert - ID)

Sub PDF_Safer()
    ActiveDocument.ExportAsFixedFormat OutputFileName:= _
        "I:\17 folder\next folder\next folder PDF\"FILNAVN.pdf" _
        , ExportFormat:=wdExportFormatPDF, OpenAfterExport:=True, OptimizeFor:= _
        wdExportOptimizeForPrint, Range:=wdExportAllDocument, From:=1, To:=1, _
        Item:=wdExportDocumentContent, IncludeDocProps:=True, KeepIRM:=True, _
        CreateBookmarks:=wdExportCreateNoBookmarks, DocStructureTags:=True, _
        BitmapMissingFonts:=True, UseISO19005_1:=False
    ChangeFileOpenDirectory _
        "I:\17 Conference & Facilities\Reception\Maersk Line PDF\"
End Sub

any one with a solution?
Avatar billede supertekst Ekspert
27. november 2013 - 11:42 #1
Optræder det ønskede navn "naturligt" i word-filen og i givet fald i hvilken kontekst?
Avatar billede lokesa Juniormester
27. november 2013 - 19:16 #2
Nej ikke på nuværende tidspunkt. men det kan sagtens være brevfletningsfelt fra databasen, hvor jeg så gør teksten hvid så man ikke kan se det.

Det var ihvertfald min ide men er åben for andre løsninger.

dataen til brevfletningen kommer fra en database midt imellem indberetningsmodulet og Word filen.
Avatar billede supertekst Ekspert
27. november 2013 - 22:44 #3
Databasen - hvilket filtype - Access måske? Måske kunne værdier hentes separat via VBA.
Avatar billede lokesa Juniormester
28. november 2013 - 11:12 #4
Databasen er Excel. Men det naturlige navn kan sagten komme til at optræde i dokumentet.

hvis jeg kan få makroen til at navngive filen efter det naturlige navn.
Avatar billede supertekst Ekspert
28. november 2013 - 11:19 #5
Ok - så er der blot at kunne identificere placeringen af "det naturlige navn". I et borgmærke - i tabel eller?
Avatar billede lokesa Juniormester
28. november 2013 - 20:28 #6
ja f.eks. et brevfletningsfelt i Word dokumentet
Avatar billede lokesa Juniormester
04. december 2013 - 15:05 #7
Anyone?
Avatar billede supertekst Ekspert
04. december 2013 - 15:16 #8
Du er velkommet til at sende dit hoveddokument med angivelse af det omtalte felt - så skal jeg se på det.
@-adresse under min profil
Avatar billede lokesa Juniormester
04. december 2013 - 15:41 #9
Det kan jeg ikke, det er meget fortroligt.

Men udgangspunktet er en wordfil med en helvedes masse brevfletning hvor et af brevfletningsfelterne skal bruges til at navngive filen som en PDF. stien den skal gemmes på vil altid være den samme, det er kun filens navn der skal navngives ud fra et brevfletningsfelt.

Det er kun denne linje i makroen der skal ændres:
FILNAVN ???

"I:\17 folder\next folder\next folder PDF\"FILNAVN.pdf" _
Avatar billede supertekst Ekspert
04. december 2013 - 15:58 #10
Ok - men dit hoveddokument før selv fletningen indeholder jo ikke specifikke persondata eller lignende - men kun flettefelterne.
Avatar billede lokesa Juniormester
04. december 2013 - 20:26 #11
Den template/hoveddokument vi bruger er ikke offentlig og indtil videre en industrihemmelighed i en af de største internationale virksomheder i verden. jeg kan ikke dele noget som helst materiale med nogen, heller ikke servietterne i kantinen :-)

Men spørgsmålet er: (FILNAVN) hvordan kan jeg referer til en placering, i Excel VBA ville jeg kunne gøre det i søvne.

"I:\17 folder\next folder\next folder PDF\"FILNAVN.pdf" _

Jeg er ikke så stærk i Word som Excel, håber du kan hjælpe alligevel. vh. Loke
Avatar billede supertekst Ekspert
04. december 2013 - 23:14 #12
Ok - eksempel: Hvis vi antager at, det feltnavn, der skal anvendes, er det 6. i den samlede mængde af feltnavne i hoveddokumentet - kan dette hentes ved kald af denne funktion:

Private Function hentFilnavn()
    ActiveDocument.MailMerge.Fields(6).Select
    hentFilnavn = Selection.Text
End Function
Avatar billede lokesa Juniormester
09. januar 2014 - 13:40 #13
Undskyld ventetiden. smid et svar så gir jeg point.
Avatar billede supertekst Ekspert
09. januar 2014 - 13:52 #14
Ok - og tak