Avatar billede dzphigh111 Nybegynder
30. november 2013 - 02:28 Der er 2 kommentarer

Hjælp til hjemmeside

Jeg har lige købt et domæne og hosting tror jeg det hedder :) det hele er købt på ditwebhotel.dk ..
Problemet er at jeg helt kan finde ud af det der wordpress og alt det der, da jeg aldrig har lavet en rigtig side før udover på wix.com, webs.com og mono.net hvor man bare har en skabelon og kan flytte rundt på det hele mens man ser skabelonen altså vil gerne kunne flytte på billeder, bokse, tekst osv. med musen.. men findes der programmer hvor det er ligesom på alle de sider måske gratis eller billigt..
Avatar billede conz Juniormester
02. december 2013 - 22:14 #1
Google Web Designer er gratis, og giver dig en HTML fil, som du blot at uploade til dit webhotel.
https://www.google.com/webdesigner/
Avatar billede bilbodog Nybegynder
28. december 2014 - 18:15 #2
Hej, dzphigh111!

Der er som sagt Google Web Designer, men hvad vil du helt præcist lære? Hvis du gerne bare vil lære HTML og CSS til at starte med, så er hjemmesiden www.w3schools.com (læse og indlæringsside) rigtig god og derefter kan du lave nogen basiske hjemmesider. Hvis du kunne tænke dig og programmere lidt vildere hjemmesider med dine venner, så kan du registrer dig på www.c9.io , hvor man kan samarbejde om at skabe en hjemmeside. På www.c9.io der får du kodningen og den kan du redigere i og derefter kan du starte og stoppe din webserver, hvor du så kan se din hjemmeside og se hvad I har lavet. Så er der selvfølgelig Adobe DreamWeaver, som og er rigtig god, men koster bare mange penge. Du kan hente en crack af Adobe DreamWeaver, men vær opmærksom på at det er ulovligt.

OBS:
Jeg overvåger tråden og vil svare yderligere, hvis der kommer respons.

- Venlig Hilsen bilbodog (Casper Thomsen)