Avatar billede lawman Praktikant
05. december 2013 - 13:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Semi automatisk rapport Excel 2010

Hejsa.

Jeg sidder og roder med at generere en rapport i et Excel ark, baseret fra nogle tal fra et andet Excel ark. Har prøvet Pivot, men det bliver noget rod. Kan man udarbejde et ark, som når man trykker på en knap, automatisk trækker tal fra et andet ark, og lægger det over i et andet ark?

Har disse 2 ark:

http://imageshack.com/a/img12/6401/2fdz.png

Ark 1 fyldes uge efter uge med sager. Ark 2 skal generere en rapport, når man trykker på knappen, sker ca. 1 gang om ugen. Rapporten man genererer skal gemmes under navnet på den sidste uge, f.eks. ugerapport 7.xlsx

Alt hjælp vil blive modtaget med kyshånd :)
Avatar billede finb Ekspert
05. december 2013 - 13:20 #1
Du kan evt. nøjes med:

Sortér først data, så:
Data >> Subtotaler
Avatar billede lawman Praktikant
05. december 2013 - 13:31 #2
Desværre ikke en mulighed, fordi selve indtastningsarket kan ikke røres (sorteres i). Der kan indsættes nye linjer, men rapporten skal være i et andet ark, trukket fra en anden medarbejder.
Avatar billede supertekst Ekspert
05. december 2013 - 15:10 #3
Via VBA kan det lade sig gøre..
Avatar billede lawman Praktikant
02. april 2014 - 21:22 #4
Tak supertekst. Du har været en stor hjælp.
Avatar billede lawman Praktikant
02. april 2014 - 21:22 #5
Kan du ikke lige skrive et svar til løsning så du kan få din epoint.
Avatar billede supertekst Ekspert
02. april 2014 - 23:08 #6
Selv tak