Avatar billede Torben37 Nybegynder
05. december 2013 - 14:38 Der er 3 kommentarer

Audi A3 1.8T 1998

Jeg har tidligere fået fin hjælp vedr. denne bil, nu har jeg et nyt spørgsmål.
Jeg har monteret en speciel triptæller (en LANO) som får sine impulser fra nogle magneter monteret på det ene forhjul.
Jeg vil gerne have impulserne direkte fra gearkassen ved hjælp af den ledning der går fra gearkassen og op til speedometeret.
Jeg kan de der er en rød og en grøn ledning der går ned i føleren i gearkassen.
Er det muligt at forbinde en ledning til enten den røde eller den grønne ledning og derefter lade denne gå til LANO'en ?
Hvis muligt skal det så være den røde eller grønne ?
På for hånd tak for evt. hjælp.
Med venlig hilsen
Torben Arp
Avatar billede sonalias Seniormester
05. december 2013 - 14:54 #1
Hej Torben nu er jeg ikke bekendt med en Audi gearkasse, men alle med et multimeter / oscilloskop vil være i stand til at fortælle dig hvilken af de 2 ledninger pulserne kommer på. Men jeg går ud fra at det ved gearkassen er omdrejninger du så måler og ikke afstand? :)
Avatar billede a1a1 Novice
05. december 2013 - 15:39 #2
du kan godt tagedem fra gearkassen, er ret sikker det kan måles på gearkassen, det bruges til speedometeret ;) så ganger man jo bare med diffentiallet og hjulomkredsen og har kmt
MEN det der LANO system "kender" jo ikke differentialet "størrelse" så det vil gå ca. 3,5 gang "langsommere"

;)
Avatar billede a1a1 Novice
05. december 2013 - 15:49 #3
ps. det er ikke omdrejninger i gearkassen så vil den (spedometeret) gå i stå når man træder koblingen ind ;o)

pps. hvis det er pgr. af at du ikke vi have ledninger helt ude ved hjulet kan du evt. montere det på / ved gearkassen og differentiallet