Avatar billede JohnColts Novice
11. december 2013 - 14:53 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Aartemis

Når jeg starter min browser - Internet Explorer - er startsiden umotiveret blevet ændre til aartemis.com. Jeg forsøgte i først omgange bare at ændre startsiden i funktioner, men uden held. Ved søgning på nettet fandt jeg en side - http://udenvirus.dk/aartemis/ - med en beskrivelse hvordan man kan fjerne Aartemis. Det er dog ikke lykkes for mig at fjerne Aartemis endnu.

Det skal bemærkes, at jeg efter kørsel af STOPzilla eller SpyHunter ikke kunne reparere fejlene, da det krævede jeg købte programmerne. Endvidere kan jeg ikke finde "Aartemis og/eller Wsys Contro" i kontrolpanellet og der er umiddelbart ikke andre programmer der ser mistænkelige ud. Jeg kan heller ikke finde disse under Administrer tilføjelsesprogrammer

Jeg har også kørt Malwarebytes og CCleaner. men også uden held.

Samme problem viser sig på også på Firefox og Google Chrome.

Jeg håber der er en der kan hjælpe med en holdbar løsning.

Nedenfor er loggen efter kørsel af Malwarebytes:

Malwarebytes Anti-Malware 1.75.0.1300
www.malwarebytes.org

Database version: v2013.12.06.05

Windows 7 Service Pack 1 x64 NTFS
Internet Explorer 11.0.9600.16428
John Holm :: JOHNHOLM-PC [begrænset]

mbam-log-2013-12-10 (23-14-32).txt

Skanningstype: Hurtig skanning
Skanningsmuligheder valgt: Hukommelse | Opstart | Registreringsdatabasen | Filsystem | Heuristics/Ekstra | Heuristics/Shuriken | PUP | PUM
Skanningsmuligheder som er deaktiverede: P2P
Objekter skannet: 215846
Tid gået: 5 minut(ter), 51 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 5
HKLM\SOFTWARE\{6791A2F3-FC80-475C-A002-C014AF797E9C} (PUP.Optional.OptimzerPro.A) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{33BB0A4E-99AF-4226-BDF6-49120163DE86} (PUP.Optional.Qone8) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCU\SOFTWARE\INSTALLCORE (PUP.Optional.InstallCore.A) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{33BB0A4E-99AF-4226-BDF6-49120163DE86} (PUP.Optional.Qone8) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKLM\SOFTWARE\aartemisSoftware\aartemishp (PUP.Optional.Aartemis.A) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.

Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 1
HKCU\Software\InstallCore|tb (PUP.Optional.InstallCore.A) -> Data: zr2X2X1G1S1F2V1S2Q0V -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 4
HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main|Default_Page_URL (PUP.Optional.Aartemis) -> Dårlig: (http://aartemis.com/?type=hp&ts=1386615610&from=cor&uid=WDCXWD6400BEVT-22A0RT0_WD-WXD1A80F2439F2439) God: (http://www.google.com) -> Sat i karantæne og erstattet succesfuldt.
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main|Start Page (PUP.Optional.Aartemis) -> Dårlig: (http://aartemis.com/?type=hp&ts=1386615610&from=cor&uid=WDCXWD6400BEVT-22A0RT0_WD-WXD1A80F2439F2439) God: (http://www.google.com) -> Sat i karantæne og erstattet succesfuldt.
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes|DefaultScope (PUP.Optional.Qone8) -> Dårlig: ({33BB0A4E-99AF-4226-BDF6-49120163DE86}) God: ({0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A}) -> Sat i karantæne og erstattet succesfuldt.
HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main|Default_Page_URL (PUP.Optional.Aartemis.A) -> Dårlig: (http://aartemis.com/?type=hp&ts=1386615610&from=cor&uid=WDCXWD6400BEVT-22A0RT0_WD-WXD1A80F2439F2439) God: (http://www.google.com) -> Sat i karantæne og erstattet succesfuldt.

Inficerede Mapper: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer: 1
C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\searchplugins\aartemis.xml (PUP.Optional.Aartemis) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.

(færdig)
Avatar billede poko1 Ekspert
11. december 2013 - 15:42 #1
Avatar billede poko1 Ekspert
11. december 2013 - 16:16 #2
Du skal muligvis først fjerne andre søgemaskiner!
http://gratisupload.dk/vis_billede/705212/
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2013 - 18:06 #3
Jeg er enig i #1 og #2.
Du vil helt sikkert også få fjernet andet skrammel på din computer når AdwCleaner har været i geng. Man får nemlig så meget skidt på computeren hvis man ikke passer på, og det ligger bare der og lurer i baggrunden
Kør en ny tur med CCleaner når AdwCleaner har fjernet det den kan.
Avatar billede JohnColts Novice
18. december 2013 - 14:39 #4
Tak for hjælpen. Det løste problemet. Vil gerne uddele point, men I har tilsyneladende "kun" lagt en kommentar, men læg gerne et svar jeg kan accepetere med henblik på pointuddeling.
Avatar billede poko1 Ekspert
18. december 2013 - 14:44 #5
Læg selv et svar og accepter
Avatar billede JohnColts Novice
18. december 2013 - 15:15 #6
Undskyld poko1, men jeg forstår ikke helt din kommentar. Jeg er meget ny her på siden, og er derfor endnu ikke helt fortrolig med alt.
Avatar billede poko1 Ekspert
18. december 2013 - 15:37 #7
Avatar billede john_steffensen Nybegynder
20. december 2013 - 16:50 #8
Hej.
Jeg fik også aartemis, men den fjernede malwarebytes.
Senest har jeg fået conduit, den fjernede malwarebytes også.
Noget helt andet: hvordan forhindres det, at disse overhovedet dukker op.
Selv om jeg har valgt: tillad ikke ændring af min standardbrowser.
Men: Man skal passe på med, hvad man nu downloader fra www.
Hilsner, John
Avatar billede 220661 Ekspert
20. december 2013 - 16:59 #9
#8 Man akal tilstræbe at køre sin installation som brugerdefineret, så man kan fravælge det skidt der mange gange følger med (toolbars mm).
Er man uheldig, kan Malwarebytes, CCleaner og AdwClener fjerne de fleste
Avatar billede john_steffensen Nybegynder
20. december 2013 - 17:24 #10
Hej.
Hvordan vælger msn/jeg at "køre sin installation som brugerdefineret"?
Jeg er ikke ekspert, så....
Måske et dumt spørgsmål.
Hilsner, John
Avatar billede 220661 Ekspert
20. december 2013 - 17:28 #11
Det er heller ikke alle programmer man kan gøre det med. Men man skal hvis man kan fravælge alt det unødvendige under instrallationen. Selv programmer man virkelig har behov for som Java skal man være opmærksom. Under installation får man tilbud om Ask toolbar. Et andet eksempel er Adobe programmerne. Her får man tilbud om McAffe Security Scan osv.
Avatar billede JohnColts Novice
25. januar 2014 - 08:49 #12
Tak for hjælpen