Avatar billede Hoejskov Nybegynder
11. december 2013 - 16:49 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Optimizer Pro

Hej

Jeg har desværre fået Optimizer Pro ind på min PC. Kan nogen hjælpe med en vej til at fjerne dette program? Jeg kører Windows 8.1.

Mvh Hoejskov
Avatar billede kiminfarum Juniormester
11. december 2013 - 17:28 #1
Hej

Emnet har tidsligere været behandlet i dette forum, du kan sikkert finde en løsning blandt disse:
http://www.eksperten.dk/search?q=Optimizer+Pro
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2013 - 17:48 #2
Hej og velkommen til.
Hvis programmet ligger i tilføj fjern programmer skal det afinstalleres.
Brug Revo Uninstaller til at gøre dette:
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Når programmet startes kommer et billede med alle programmer som du har. Vælg "Dit program" og tryk på afinstaller. 3 mulighed der vises i næste boks accepteres. Programmet afinstalleres. Du trykker på næste og registreringen tjekkes for efterladenskaber. Når resultatet kommer vælger du "vælg alt" og trykker slet og herefter på  næste. nogle gange kommer der filer op to gange og her vælges også at slette disse.
Genstart pc.
Kør herefter en tur med Malwarebytes:
Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde.
Når programmet har scannet færdigt tryk på "Vis resultater"  - og herefter marker alle punkter og tryk så  på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7/Win8 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Og så en tur med AdwCleaner:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Og til sidst en tur med CCleaner:
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2013 - 17:49 #3
Denne procedure tager en del tid, men du vil garanteret også i samme arbejdsgang få fjernet andet skrammel på din computer du ikke har behov for :-)
God arbejdslyst.
11. december 2013 - 21:42 #4
Enig med #3 !!!
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2013 - 15:24 #5
MALWARETIPS er en seriøs side! Men du skulle nok kunne fjerne omtalte problem hvis du følger #2. http://malwaretips.com/blogs/pc-optimizer-pro-virus/
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2013 - 15:24 #6
MALWARETIPS er en seriøs side! Men du skulle nok kunne fjerne omtalte problem hvis du følger #2.
http://malwaretips.com/blogs/pc-optimizer-pro-virus/
Avatar billede Hoejskov Nybegynder
30. december 2013 - 16:57 #7
Hej 220661

Tak for dit svar. Jeg har desværre først nu fået gennemgået de forskellige steps, du beskriver. Håber du vil have lejlighed til at se på de to logs, jeg har fået. Først fra Malwarebytes:
-------------------------------------------------------------

Malwarebytes Anti-Malware (Prøveversion) 1.75.0.1300
www.malwarebytes.org

Database version: v2013.12.30.04

Windows 8 x64 NTFS
Internet Explorer 11.0.9600.16476
Lars :: LARS-PC [administrator]

Beskyttelse: Slået til

mbam-log-2013-12-30 (14-33-53).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|)
Skanningsmuligheder valgt: Hukommelse | Opstart | Registreringsdatabasen | Filsystem | Heuristics/Ekstra | Heuristics/Shuriken | PUP | PUM
Skanningsmuligheder som er deaktiverede: P2P
Objekter skannet: 366686
Tid gået: 1 time(e), 3 minut(ter), 43 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 28
HKCR\AppID\{7169BBB3-3289-4696-B35D-4A88BCF6FB12} (PUP.Optional.WebCake.A) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\AppID\{C26644C4-2A12-4CA6-8F2E-0EDE6CF018F3} (PUP.Optional.Delta.A) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\CLSID\{2A5A2A90-3B30-4E6E-A955-2F232C6EF517} (PUP.WebCake) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\TypeLib\{EFDF368C-8DD9-4E05-87CD-16AA5CB03CB8} (PUP.WebCake) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\Interface\{0AFD55C8-ADF8-4A33-A6E1-DEDB7A36AEB4} (PUP.WebCake) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\WebCakeIEClient.Layers.1 (PUP.WebCake) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\WebCakeIEClient.Layers (PUP.WebCake) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{2A5A2A90-3B30-4E6E-A955-2F232C6EF517} (PUP.WebCake) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Settings\{2A5A2A90-3B30-4E6E-A955-2F232C6EF517} (PUP.WebCake) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{2A5A2A90-3B30-4E6E-A955-2F232C6EF517} (PUP.WebCake) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\CLSID\{AF6B0594-6008-4327-93E5-608AD710A6FA} (PUP.Optional.WebCake.A) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\WebCakeIEClient.Api.1 (PUP.Optional.WebCake.A) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\WebCakeIEClient.Api (PUP.Optional.WebCake.A) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{AF6B0594-6008-4327-93E5-608AD710A6FA} (PUP.Optional.WebCake.A) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\PreApproved\{AF6B0594-6008-4327-93E5-608AD710A6FA} (PUP.Optional.WebCake.A) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\CLSID\{BB975E58-E769-4E5A-BA12-B765BC559FF3} (PUP.Optional.WebCake.A) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\CLSID\{DF84E609-C3A4-49CB-A160-61767DAF8899} (PUP.Optional.WebCake.A) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\Interface\{DF84E609-C3A4-49CB-A160-61767DAF8899} (PUP.Optional.WebCake.A) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\AppID\WebCakeIEClient.DLL (PUP.WebCake) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCU\SOFTWARE\DataMngr_Toolbar (PUP.Optional.DataMngr.A) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCU\SOFTWARE\DealPlyLive (PUP.Optional.DealPly.A) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCU\Software\DataMngr (PUP.Optional.DataMngr.A) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCU\Software\BabSolution\Updater (PUP.Optional.Babylon.A) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCU\Software\InstallCore\1I1T1Q1S (PUP.Optional.InstallCore.A) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCU\SOFTWARE\INSTALLCORE (PUP.Optional.InstallCore.A) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\bProtectSettings (PUP.Optional.BProtector.A) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKLM\SOFTWARE\DealPlyLive (PUP.Optional.DealPly.A) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKLM\SOFTWARE\Google\Chrome\Extensions\fjoijdanhaiflhibkljeklcghcmmfffh (PUP.WebCake) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.

Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 4
HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main|bProtector Start Page (PUP.BProtector) -> Data: http://www1.delta-search.com/?babsrc=HP_ss&mntrId=749DC0143DCA551A&affID=119357&tsp=4971 -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes|bProtectorDefaultScope (PUP.BProtector) -> Data: {0ECDF796-C2DC-4d79-A620-CCE0C0A66CC9} -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCU\Software\InstallCore|tb (PUP.Optional.InstallCore.A) -> Data: 0L1N1H2O1S -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run|Search Protection (PUP.Optional.SearchProtection.A) -> Data: C:\ProgramData\Search Protection\SearchProtection.exe -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper: 16
C:\ProgramData\Tarma Installer\{C4ED781C-7394-4906-AAFF-D6AB64FF7C38} (PUP.WebCake) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\ProgramData\Tarma Installer\{C4ED781C-7394-4906-AAFF-D6AB64FF7C38}\Cache (PUP.WebCake) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Users\Lars\AppData\Roaming\Babylon (PUP.Optional.Babylon.A) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Program Files (x86)\Tepfel (PUP.Optional.WebCake.A) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\ProgramData\DealPlyLive (PUP.Optional.DealPly.A) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\ProgramData\DealPlyLive\Update (PUP.Optional.DealPly.A) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\ProgramData\DealPlyLive\Update\Log (PUP.Optional.DealPly.A) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Users\Lars\AppData\Roaming\Dealply (PUP.Optional.DealPly.A) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Users\Lars\AppData\Roaming\Dealply\UpdateProc (PUP.Optional.DealPly.A) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Program Files (x86)\DealPlyLive (PUP.Optional.DealPly.A) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Program Files (x86)\DealPlyLive\CrashReports (PUP.Optional.DealPly.A) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Users\Lars\AppData\Roaming\Tepfel (PUP.Optional.WebCake.A) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Users\Lars\AppData\Roaming\Tepfel\dat (PUP.Optional.WebCake.A) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Users\Lars\AppData\Roaming\Tepfel\dat\update (PUP.Optional.WebCake.A) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Users\Lars\AppData\Local\DealPlyLive (PUP.Optional.DealPly.A) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Users\Lars\AppData\Local\DealPlyLive\CrashReports (PUP.Optional.DealPly.A) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.

Inficerede Filer: 18
C:\Program Files (x86)\FLVPlayer\FLVPlayer.exe (PUP.Optional.InstallCore) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Users\Lars\AppData\Roaming\Dealply\UpdateProc\UpdateTask.exe (PUP.Optional.DealPly.A) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Users\Lars\Downloads\FlashPlayer__4369_i178961665_il14.exe (PUP.Optional.InstallMonetizer) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\ProgramData\Tarma Installer\{C4ED781C-7394-4906-AAFF-D6AB64FF7C38}\Setup.ico (PUP.WebCake) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\ProgramData\Tarma Installer\{C4ED781C-7394-4906-AAFF-D6AB64FF7C38}\Setup.dat (PUP.WebCake) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\ProgramData\Tarma Installer\{C4ED781C-7394-4906-AAFF-D6AB64FF7C38}\Setup.exe (PUP.WebCake) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\ProgramData\Tarma Installer\{C4ED781C-7394-4906-AAFF-D6AB64FF7C38}\_Setup.dll (PUP.WebCake) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\ProgramData\Tarma Installer\{C4ED781C-7394-4906-AAFF-D6AB64FF7C38}\_Setupx.dll (PUP.WebCake) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Users\Lars\AppData\Roaming\Babylon\log_file.txt (PUP.Optional.Babylon.A) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Program Files (x86)\Tepfel\WebCakeDesktop.Updater.InstallState (PUP.Optional.WebCake.A) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Program Files (x86)\Tepfel\OptChrome.exe (PUP.Optional.WebCake.A) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Program Files (x86)\Tepfel\optimizer.exe (PUP.Optional.WebCake.A) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Program Files (x86)\Tepfel\sqlite3.exe (PUP.Optional.WebCake.A) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\ProgramData\DealPlyLive\Update\Log\DealPlyLive.log (PUP.Optional.DealPly.A) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Users\Lars\AppData\Roaming\Dealply\UpdateProc\config.dat (PUP.Optional.DealPly.A) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Users\Lars\AppData\Roaming\Dealply\UpdateProc\STTL.DAT (PUP.Optional.DealPly.A) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Users\Lars\AppData\Roaming\Dealply\UpdateProc\TTL.DAT (PUP.Optional.DealPly.A) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Users\Lars\AppData\Roaming\Tepfel\PlugIns.cache (PUP.Optional.WebCake.A) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.

(færdig)

------------------------------------------------------------

Herefter fra Adwcleaner:

# AdwCleaner v3.016 - Report created 30/12/2013 at 16:19:59
# Updated 23/12/2013 by Xplode
# Operating System : Windows 8.1  (64 bits)
# Username : Lars - LARS-PC
# Running from : C:\Users\Lars\Downloads\adwcleaner.exe
# Option : Clean

***** [ Services ] *****

***** [ Files / Folders ] *****

Folder Deleted : C:\ProgramData\Babylon
Folder Deleted : C:\ProgramData\Tarma Installer
Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\DealPly
Folder Deleted : C:\Users\Lars\AppData\LocalLow\Delta
Folder Deleted : C:\Users\Lars\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\BrowserDefender
File Deleted : C:\WINDOWS\Tasks\Dealply.job
File Deleted : C:\WINDOWS\System32\Tasks\Dealply

***** [ Shortcuts ] *****

***** [ Registry ] *****

Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Prod.cap
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\dealplylive.exe
Key Deleted : HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Eventlog\Application\webcakeupdater
Key Deleted : HKCU\Software\5c2d78de53ebd17
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\5c2d78de53ebd17
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{F511AFDB-726E-4458-90E7-1ECB97406544}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{FB684D26-01F4-4D9D-87CB-F486BEBA56DC}
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{0ECDF796-C2DC-4D79-A620-CCE0C0A66CC9}
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{3BD44F0E-0596-4008-AEE0-45D47E3A8F0E}
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{0AFD55C8-ADF8-4A33-A6E1-DEDB7A36AEB4}
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{DF84E609-C3A4-49CB-A160-61767DAF8899}
Key Deleted : HKCU\Software\BabSolution
Key Deleted : HKCU\Software\Delta
Key Deleted : HKLM\Software\AVG Secure Search
Key Deleted : HKLM\Software\DataMngr
Key Deleted : HKLM\Software\Delta
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Toolbar Cleaner
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Tarma Installer
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\{C4ED781C-7394-4906-AAFF-D6AB64FF7C38}

***** [ Browsers ] *****

-\\ Internet Explorer v11.0.9600.16384

-\\ Google Chrome v31.0.1650.63

[ File : C:\Users\Lars\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences ]

*************************

AdwCleaner[R0].txt - [2728 octets] - [30/12/2013 16:02:51]
AdwCleaner[S0].txt - [2385 octets] - [30/12/2013 16:19:59]

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt - [2445 octets] ##########

-----------------------------------------------------------

Håber du har tid/lyst til at kigge loggen igennem. Stor tak fordi du  bruger tid og energi på dette.

Mvh Hoejskov
30. december 2013 - 21:55 #8
... der var jo en masse 'snavs' ifølge loggen (begge) ...

Hvordan kører systemet så nu ?

---

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede Hoejskov Nybegynder
31. december 2013 - 11:44 #9
Systemet kører fint efter udrensningen. Optimizer Pro synes i al fald at være væk - dejligt!

Det virker dog som om, at noget er blevet lidt langsommere. Eksempelvis Google Chrome synes at starte lidt langsommere. Men jeg bruger generelt ikke min pc til nogen tungere opgaver, så det er svært at bedømme.

Endnu en gang tak for tilbagemeldinger og hjælp.
31. december 2013 - 12:22 #11
Dette er så et [svar] ...

Video der viser [AccepterSvar] ->
http://gratisupload.dk/vis/63579/
www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo

---

* Oprydning med CCleaner
* Opret et FRISK SYSTEMGENDANNELSESPUNKT
* CCleaner - værktøjer - Systemgendannelse - Slet de gamle punkter
* Defragmentering
Avatar billede Hoejskov Nybegynder
01. januar 2014 - 11:00 #12
Så er også ovennævnte operationer gennemført. Tak for alle alle gode råd og vejledninger.

Points til dig, de er naturligvis velfortjente. Jeg ved desværre ikke hvordan, jeg kunne tildele 220661 nogle af points'ne, da han jo ledte mig fint på vej. Tusind tak til jer begge i al fald!
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2014 - 11:11 #13
Du giver 15 point til hver ( næste gang ).
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2014 - 11:16 #14
Beklager min ikke tilstedeværelse i tråden.
Jeg har kun modtaget indlæg #7 til #12, nu her hvor jeg skriver dette indlæg, så jeg har desværre ikke kunnet besvare dine tilbagemeldinger.
Men godt at rensningen havde den effekt den havde.

Kørsel med CCleaner var også en del af den pakke jeg lagde i starten som afslutning.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2014 - 11:20 #15
Hej Pixel.
Fik ikke opdateret.
Jeg havde jo helt klart lagt det svar jeg skulle have lagt, hvis bare Eksperten ville sende mail til mig :-(

Næste gang håber jeg at jeg får point for mindre arbejde ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2014 - 11:22 #16
LOL Fik lige mail på assept på Karises svar.

Det kører bare for Eksperten.
Gad vide om de næste indlæg også dumper ind i løbet af dagen?
Avatar billede Hoejskov Nybegynder
01. januar 2014 - 15:36 #17
Tak for hjælpen 220661. Desværre kan det være at mine manglende evner til at navigere herinde, der gør, at du ikke fik de points, du fortjener.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2014 - 15:42 #18
Velbekomme.
At systemet fejler har du jo ikke indflydelse på, og du tænkte ikke lige på at det kun var Karise der fik point.
Avatar billede munkholm_nielsen Nybegynder
16. marts 2014 - 10:13 #19
Er det ok at fortsætte denne tråd, da jeg har samme problem med Optimizer Pro - har kørt alle værktøjerne igennem, men bliver ved med at få pop-ups og meddelelse i Firefox (om blokering af sider), som jeg ikke ved, hvilket program styrer?
Eller skal jeg starte ny tråd?

Håber på hurtig hjælp ;-) - P.f.t.
16. marts 2014 - 10:52 #20
Ref #19: Det vil nok være bedre / smartere af starte din egen 'tråd' ...
Husk info: om Styresystem / Browser version mm. ...
Avatar billede munkholm_nielsen Nybegynder
16. marts 2014 - 12:02 #21
Tak - det gør jeg ...