Avatar billede JBI1986 Nybegynder
13. december 2013 - 15:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Excel skal have lavet en string

Jeg har en masse ark med nogle tal på.
De står samme sted på alle ark.

Jeg har et ark med hoved tal. på Dette ark skal jeg have kørt alle tallene ind.

Bruger stringen: =+'09-09 JY'!T3

09-09 JY er ark navn. det svare til den 09 september Jylland
mine ark ser sådan ud:

09-09 JY
10-09 JY
11-09 JY
.
31-09 JY
01-10 JY

jeg har en kalender på hoved arket, hvor jeg skal have sat tallet ind. fx:

Hoved ark skal der under 9 sep. stå tallet på arket 09-09 JY fælt T3

Hoved ark skal der under 10 sep. stå tallet på arket 10-09 JY fælt T3

Hoved ark skal der under 1 okt. stå tallet på arket 01-10 JY fælt T3

Dette kan jeg godt få til at fungere. problemet er bare jeg skal kopire semme formel manuelt til hver sælle og rette ark navnet i den.

Er der en nemmere måde ?
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
13. december 2013 - 15:29 #1
I A1 står der 09.09.2013

=INDIREKTE("'"&HVIS(DAG(A1)<10;"0"&DAG(A1);DAG(A1))&"-"&HVIS(MÅNED(A1)<10;"0"&MÅNED(A1);MÅNED(A1))&" JY'!T3")

Måske du kan komme op med nogen idér med hjælp af denne? =)
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2013 - 11:09 #2
Jeg ved ikke om opgaven allerede er løst.
Hvis ikke kan du prøve følgende:

Vælg 09-09 JY!A1
Aktivér alle ark, 09-09 JY, 10-09 JY osv. og indsæt følgende formel (grupper ark):

=MIDT(CELLE("filename";INDIREKTE("A1"));FIND("]";CELLE("filename";INDIREKTE("A1")))+1;255)

(formlen kan selvsagt indsættes i en anden celle end A1, hvis du ønsker det).

Husk at ophdele grupperede ark igen.

Formlen indsætter de enkelte arks arknavne (det er en forudsætning, at filen har været gemt mindst én gang).

I hovedarket vælger du A1 (for eksempel), indtaster et lighedstegn og peger på celle A1 i ark 09-09 JY. I hovedarket celle A2 henter du på samme måde værdien i celle A1 på ark 10-09 JY osv.

I celle B1 (på hovedarket) indtaster du:

=INDIREKTE("'"&A1&"'!T3")

Formlen kopieres nedad.
Avatar billede JBI1986 Nybegynder
22. januar 2014 - 13:44 #3
lukker
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2014 - 13:52 #4
Hvad med en lillebitte kommentar til folk der har prøvet på at hjælpe dig med noget du bad om hjælp til?

Eller det er måske ikke din stil?