Avatar billede dartlykke Novice
14. december 2013 - 10:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

php // MySQL error

Hej med jer... Jeg sidder med et lille problem, og jeg kan bare ikke finde fejlen... Tror jeg efterhånden er ved at have stiret mig blind på det her. nogle der kan fortælle mig hvad jeg gør galt?

Warning: mysqli_query() expects parameter 1 to be mysqli, null given  on line 18

og på line 18 står der følgende:

mysqli_query($con,"UPDATE movies SET id=$id,navn=$navn,seen=$seen,dl=$dl,bought=$bought WHERE id=$id");

Jeg er blank! :(
Avatar billede dartlykke Novice
14. december 2013 - 10:32 #1
ved ikke om i skal vide det her.

$id=$_GET["edit"];
$navn=$_POST['navn'];
$seen=$_POST['set'];
$dl=$_POST['dl'];
$bought=$_POST['bought'];
Avatar billede Slater Ekspert
14. december 2013 - 11:40 #2
Vi skal vide hvad $con er. Det er den variabel som tilsyneladende ikke indeholder et korrekt mysqli handle.
Avatar billede Slater Ekspert
14. december 2013 - 11:43 #3
- Og så er man naturligvis lige nødt til at nævne, at hvis du tager værdier direkte fra $_POST og smider ind i SQL-tekst, så er din kode helt åben for SQL injections.
Det går an hvis det kun er en test, eller hvis den eneste der kan sende post-data til den side er folk du stoler på - men det er ikke god praksis, og hvis andre besøgende kan sende data, så inviterer du til at blive hacket.
Avatar billede dartlykke Novice
29. december 2013 - 09:20 #4
ingen løsning
Avatar billede Slater Ekspert
29. december 2013 - 10:07 #5
Hvad?

Jeg var i fuld gang med at forsøge at hjælpe. Det er dig der bare har glemt emnet i to uger, i stedet for at uddybe hvad $con bliver sat til.

Det var da en utroligt nedladende måde at behandle folk, du selv har bedt om hjælp.
Avatar billede dartlykke Novice
07. februar 2014 - 23:08 #6
Jeg er utrolig ked af at jeg lukkede den der... men der skete lige for meget i mit liv til at jeg kunne bruge tid på det... jeg er klar på at få hjælp senere... sorry...