Avatar billede Boysen74 Novice
14. december 2013 - 11:03 Der er 4 kommentarer

Skifte fra AspSmartUpload til AspUpload- hjælp søges?!

Jeg har en hjemmeside, som efterhånden har kørt en del år.

Sidens nuværende version har kørt fint i over 10 år, men nu er jeg løbet ind i et "mindre" problem.

Selve siden har jeg skrevet fra bunden i HTML, men der er enkelte sektioner på siden, som kører med ASP/Access. Jeg kan ikke selv skrive ASP, men jeg har oprindeligt fundet nogle små kodestumper, som jeg har fået stykket sammen til et ok fungerende system.

På siden er der et nyhedssystem, hvor medlemmerne kan uploade nyheder ledsaget af billeder.
Til upload benytter siden AspSmartUpload komponentet, men dette er desværre udfaset af Microsoft, og jeg skal i stedet benytte AspUpload (jvnf. mit webhotel.)

Det jeg har brug for, er en ASP kyndig, som kan rette min kode, så siden ændrer til AspUpload.

Det er formentlig et ganske lille job, hvis man ved, hvad man laver, men for mig er det ret uoverskueligt. Umiddelbart er det kun kode på en enkelt side, som skal rettes til.

Det drejer sig om (http://www.rokkerne.dk/)

Nogen som kan/vil hjælpe?

God weekend
Michael
Avatar billede larsen45 Juniormester
14. december 2013 - 12:12 #1
Hejsa har du set følgende Script som er frit og gratis.

asp upload:
http://www.freeaspupload.net/freeaspupload/download.asp
Avatar billede Boysen74 Novice
14. december 2013 - 12:22 #2
Hej

Nej det kender jeg ikke. Det er efterhånden en del år siden, at jeg har rodet med andet end basis html, så jeg ville helst undgå, hvis jeg skulle til at rode mig ud i noget kompliceret.

Det er dog helt sikkert værd at kigge nærmere på, hvis det ikke lykkes at finde en, som kan fikse det lynhurtigt.

Den kode som jeg umiddelbart tror er det eneste som skal rettes, ser således ud. Tænker at det sikkert kun er nogle enkelte ting som skal tilpasses for at skifte komponent.

"If mode = "2" Then

Set mySmartUpload = Server.CreateObject("aspSmartUpload.SmartUpload")

mySmartUpload.Upload
Const adOpenKeyset = 1
Const adLockOptimistic = 3

If mySmartUpload.files("billede").Size > 204800 Then
Set mySmartUpload = Nothing
Response.Redirect "skrivnyhed.asp?message=2"
End If

If Not mySmartUpload.files("billede").IsMissing Then
If LCase(mySmartUpload.files("billede").FileExt) <> "jpg" And LCase(mySmartUpload.files("billede").FileExt) <> "jpeg" And LCase(mySmartUpload.files("billede").FileExt) <> "gif" Then
Set mySmartUpload = Nothing
Response.Redirect "skrivnyhed.asp?message=1"
End If

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "PROVIDER=MSDASQL;DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("..\db\20links00.mdb") & ";UID=admin;PWD=;"

Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
strSQL = "SELECT * FROM nyheder"
rs.Open strSQL, Conn, adOpenKeyset, adLockOptimistic

dato = now

rs.AddNew
rs("overskrift") = mySmartUpload.form("overskrift")
rs("forfatter") = mySmartUpload.form("forfatter")
rs("beskrivelse") = mySmartUpload.form("beskrivelse")
rs("dato") = dato
rs("billede") = ""
rs("nyhed") = mySmartUpload.form("nyhed")
rs.Update
If Not mySmartUpload.files("billede").IsMissing Then
rs("billede") = rs("id") & "." & mySmartUpload.files("billede").FileExt
rs.Update
mySmartUpload.files("billede").SaveAs Server.MapPath("./billeder/" & rs("id") & "." & mySmartUpload.files("billede").FileExt)
End If"
Avatar billede Boysen74 Novice
18. december 2013 - 17:41 #3
Ingen med en hurtig indsats?
Avatar billede Boysen74 Novice
25. december 2013 - 16:41 #4
Prøver lige at poppe tråden op igen i håb om, at der skulle sidde en derude med lyst til at uddele julehjælp :-)