Avatar billede koden Novice
15. december 2013 - 00:06 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Lave en shutdown der spørger efter tid

hej

jeg har lavet en notepad med kommandoen:

shutdown -s -t 7200

og gemt den som en CMD fil.

Den kører jeg inden jeg går i seng hvis jeg har noget i gang som er færdigt før der er gået de 2 timer, så pc ikke skal stå tændt hele natten.
Virker fint på min win 7 som efter den er kørt inf. mig om at den lukker ned 2 timer efter.

men kan jeg udvide den så den kommer med en boks og spørger mig hvornår den skal slukke?

Altså stadig shutdown -s -t
men så skal der komme en boks hvor jeg kan taste antal minutter eller sekunder og klikke ok.
Avatar billede Slater Ekspert
15. december 2013 - 00:22 #1
@echo off
set /p time="Enter seconds: " %=%
shutdown -s -t %time%
Avatar billede 220661 Ekspert
15. december 2013 - 08:56 #2
Timed shutdown kunne måske også være en løsning for dig?
Den har flere muligheder indbygget.
http://www.snapfiles.com/get/tshutdown.html
Avatar billede koden Novice
15. december 2013 - 21:20 #3
tak begge to.. kan i ikke sende svar og dele point?
Avatar billede Slater Ekspert
16. december 2013 - 12:26 #4
Du kan forresten også gøre som følgende, hvis du hellere vil indtaste minutter end sekunder:

@echo off
set /p time="Enter minutes: " %=%
set /a min=%time%*60
shutdown -s -t %min%

- Men ja, hvis det er noget du bruger meget, er et program med ordentlige indstillinger måske mere nyttigt.
Avatar billede poko1 Ekspert
16. december 2013 - 15:24 #5
Fik du noget der virker ellers har jeg en opskrift og en mappe som du kan gemme på din PC og herfra lægge ud på skærmen.
http://gratisupload.dk/vis_billede/705393/

http://gratisupload.dk/vis_billede/705394/
Avatar billede 220661 Ekspert
16. december 2013 - 15:42 #6
Ping