Avatar billede egmose Novice
17. december 2013 - 13:17 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvor længe er en powerbank om at oplade et batteri?

Hej Eksperten

Sad lige og kom til at tænke på.

En powerbank på 2900 mAh sættes til en Iphone 5, som har en batterikapacitet på 1440 mAh, hvor længe skal det bruge på at oplade?

Der behøves ikke tages højde for lbd forbrug, samt strøm på batteriet, det er baseret på at batteriet er 100% opladt osv - Altså ren opladning. Hvordan regner man det ud?

Er det rigtig forstået at hvis batteriet er 100% afladet, vil powerbanken kunne oplade det 2,014 gange?
Avatar billede sonalias Seniormester
17. december 2013 - 14:37 #1
ja... men der kan selvfølgelig ikke ses bort fra spændingsfald osv, men i princippet ja. Mener at have læst et sted at man kan forvente 80-90% udnyttelse (Hæng mig ikke op på det).
Avatar billede a1a1 Novice
17. december 2013 - 15:22 #2
Hvorlang tid den er om at lade kommer an på hvormange Ampere det leverer (ikke kapacitet)