Avatar billede AndersGP Nybegynder
18. december 2013 - 14:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Oversættelse fra Dansk til Engelsk - SRP 10 linjer.

Hej. :) jeg er ved at skrive SRP og mangler kun min Abstracht som jo skal være på engelsk. Jeg har selv skrevet den på dansk, og vil lige høre om der er en der har mod på at hjælpe med oversættelsen?

på forhånd tak!
Avatar billede AndersGP Nybegynder
18. december 2013 - 14:26 #1
Her er teksten der skal oversættes, og det behøves ikke oversættes slavisk ord for ord, men bare den samme mening er der til slut, altså der må gerne benyttes andre ord osv.

Den. 12. januar 2010 ramte der et altødelæggende jordskælv på Haiti. Haiti er kendt for at være et af de fattigste lande på den vestlige halvkugle og det var en af grundende til at Haiti kollapsede. Tusindevis af mennesker mistede livet og mange mennesker blev hjemløse. Formålet med denne opgave er at se på hvad Haitis ineffektive regering har haft af betydning, og om Haiti har fået noget godt ud af jordskælvet. For at finde frem til mine resultater har jeg brugt bøger, film og artikler som materiale. Ved hjælp af dette materiale er man kommet frem til jordskælvet ikke havde været så ædelæggende for Haiti, flere bygninger ville have stået tilbage, og knap så mange mennesker ville have mistet deres familiemedlemmer og ejendele hvis regeringen havde været velfungerende. Underligt nok, så har man også fundet ud af at jordskælvet på nogle områder har gavnet Haiti, især de yngre børn der er kommet i skole og har fået vacciner, så de undgik de mange epidemier der opstod pga. regntiden. Et overordnet billede viser at der har været både fordele, men også ulemper ved jordskælvet på Haiti.
Avatar billede JohnColts Novice
18. december 2013 - 15:09 #2
Hej Anders. Nedenfor er mit forslag til en oversættelse. For god ordens skyld jeg er hverken korrspondent eller lærer i engelsk.

On 12 January 2010 a devastating earthquake struked in Haiti. Haiti is known for being one of the poorest countries in the Western Hemisphere and it was one of the reasons why Haiti collapsed. Thousands of people lost their lives and many people were left homeless. The purpose of this project is to evalutate to the impact of Haiti's inefficient government on the extend of the disater and whether the earthequake had any positive outsome for Haiti. My sources/materials has been books, films and articles. Based upon the sources/material the earthquake had not been so devastating for Haiti. More buildings would have been intact and and not so many people would have lost their families and belongings if the government had been functioning. Surprisingly that the earthquake in some areas has benefited Haiti, especially the younger children had started to go to school and has been vaccinated. Because of the vaccine they avoided the many epidemics that occurres due to the rainy season. An overall picture shows that there have been both advantages and disadvantages of the earthquake in Haiti.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. december 2013 - 17:04 #3
#2 hvis man lige kører den igennem word grammatik/stavekontrol, så rettes lidt til:
On 12 January 2010 a devastating earthquake struck in Haiti. Haiti is known for being one of the poorest countries in the Western Hemisphere and it was one of the reasons why Haiti collapsed. Thousands of people lost their lives and many people were left homeless. The purpose of this project is to evaluate to the impact of Haiti's inefficient government on the extend of the disaster and whether the earthquake had any positive outcome for Haiti. My sources/materials has been books, films and articles. Based upon the sources/material the earthquake had not been so devastating for Haiti. More buildings would have been intact and not so many people would have lost their families and belongings if the government had been functioning. Surprisingly that the earthquake in some areas has benefited Haiti, especially the younger children had started to go to school and has been vaccinated. Because of the vaccine they avoided the many epidemics that occurred due to the rainy season. An overall picture shows that there have been both advantages and disadvantages of the earthquake in Haiti.
Avatar billede AndersGP Nybegynder
18. december 2013 - 21:55 #4
Mange tak for svarene begge to! Er ny herinde, og ville egentlig gerne have givet lidt point til dig Claes57 men det kunne jeg ikke helt finde ud af :( sorry.
Og Tak til dig JohnColts for det rigtig hurtige svar, lige hvad jeg manglede, og det var en god hjælp!