Avatar billede kenkari Praktikant
18. december 2013 - 17:20 Der er 9 kommentarer

Packard Bell S2380

Hej, jeg er ved at købe en ny stationær pc. Den skal kunne klare spil som flight simulator, og kunne køre videoredigeringsprogrammer som pinnacle studio 16 uden problemer. Så jeg faldt over denne pc:

Kraftfuld QuadCore-processor, 16GB RAM, 2TB harddisk & WiFi
Packard Bell S2380 AMD A10-5700 16GB 2TB HD7660D Win8

Chipset     AMD A75 Chipset
CPU             AMD A10-5700 (3.40GHz 4MB) Quad Core
Hukommelse     16GB (4x4GB)DDR3-1600, max 16GB
Harddisk     2000GB drive 7.200rpm SATA
Grafikkort      AMD RADEON HD 7660D
Lyd            High-definition audio with stereo support

Lyder det som en god pc? Den er nemlig på tilbud for 3790,- normalt 5300,-

På forhånd tak
Kenny
Avatar billede milter Ekspert
18. december 2013 - 17:58 #1
AMD RADEON HD 7660D er den grafikprocessor, som er indbygget i AMD's CPU. Jeg ville bruge lidt penge på at købe et separat grafikkort. Se på linket herunder, hvordan 7660D-grafikken klarer sig i forhold til andre:

http://www.videocardbenchmark.net/gpu.php?gpu=Radeon+HD+7660D
Avatar billede kenkari Praktikant
18. december 2013 - 18:18 #2
Tak for hurtig svar. Så jeg skal nok ikke købe den.  Men jeg tænkte på hvad med et som Radeon HD 8570. Her tænker jeg på denne pc, som jeg har stødt på: http://www.computercity.dk/product/15637855/asus-m11bb-nr023s-stationaer-pc?ref=section
Avatar billede milter Ekspert
18. december 2013 - 18:22 #3
Og hvis det er den computer, du kan købe hos cdon.com, så har den kun en strømforsyning på 220W. Det betyder, at du med næsten 100% sikkerhed vil skulle ud og købe en bedre/større strømforsyning, hvis du vil have bedre grafik.

http://cdon.dk/hjemme-elektronik/packard-bell/packard-bell-s2380-amd-a10-5700-16gb-2tb-hd7660d-win8-p25038464
Avatar billede milter Ekspert
18. december 2013 - 18:39 #4
#2.

Velbekom :-)

HD 8570 klarer sig heller ikke særligt godt sammenlignet med andre grafikkort. Der er altid en god grund til, at nogle færdigsamlede computere kan fås billigt:-) Kig på linket herunder.

http://videocardbenchmark.net/gpu.php?gpu=Radeon+HD+8570

Ud fra oplysningerne i linket ovenfor vil jeg stadig opfordre dig til at købe et bedre grafikkort, altså med den computer fra Computercity. Oplysningerne i dit link siger ikke noget om strømforsyning, men jeg har en mistanke om, at du også i det tilfælde bliver nøst til at investere i noget kraftigere/bedre, hvis du vil have bedre grafik.

Jeg spiller ikke selv, men jeg redigerer video og billeder en del, og min erfaring er, at grafik og strømforsyning næsten altid er de svageste led i billige, færdigsamlede computere.
Avatar billede kenkari Praktikant
18. december 2013 - 18:50 #5
Nu er jeg ikke en pc kender, så hvis jeg køber sådan et grafikkort, så aner jeg ikke hvordan den skal sidde i pc'en. Så findes der evt nogen pc'er man bare kan købe på nettet eller i butikker, som har et godt grafikkort?
Avatar billede kenkari Praktikant
18. december 2013 - 19:19 #6
Hvis jeg nu køber den fra cdon (packard bell S2380), kan jeg så f.eks købe http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=777172 , som ekstra grafikkort. Ville det så være en mulighed. Og har spillet flight simulator overhovedet brug for så meget grafik?
Avatar billede milter Ekspert
19. december 2013 - 00:04 #7
Nu har jeg så kigget lidt mere på computeren fra cdon.com, og den beskrives på deres side som  "Small form factor". Det betyder som regel, at kabinettet og bundkortet, hvor grafikkortet skal installeres, er mindre end i et standard ATX-kabinet og bundkort af normal størrelse. Det betyder igen, at der måske ikke er plads til et grafikkort af normal størrelse som det GeForce GTX 650Ti, du linker til i #6. Måske er der ikke en gang en PCI-slot på bundkortet til den slags. Kig på linket herunder:

http://en.wikipedia.org/wiki/Small_form_factor

Et grafikkort som GeForce GTX 650Ti'eren skal sættes i en såkaldt PCI-slot på bundkortet og derefter sluttes til strømforsyningen i computeren. Derefter skal kortets drivere installeres, før det hele virker. Uden kendskab til bundkortet i computeren og hvor meget plads, der er i kabinettet, kan jeg ikke sige noget med sikkerhed, men jeg er næsten sikker på, at du ikke vil kunne bruge GeForce GTX 650Ti'eren i det kabinet. Desuden vil det også, som jeg skriver i indlæg #1, helt sikkert kræve en kraftigere strømforsyning.

Som sagt, jeg kender ikke meget til spil, men hvis du taler om Microsofts Flight Simulator, så skulle computeren fra cdon.com kunne klare det. Men, jeg tvivler stærkt på, du vil blive tilfreds med den til alle andre former for nyere spil.

Jeg er sikker på, du vil blive mere tilfreds med computeren fra Computercity, og med den vil du sikkert også kunne udskifte grafikkortet til noget bedre, hvis du senere skulle få lyst til det.
Avatar billede quakerzz Nybegynder
19. december 2013 - 18:25 #8
Her er en god computer til en god pris:
koster 3990,- +900(installeret styresystem).
HD 7850 er en remeligt godt mellem klasse grafikkort.
http://www.topdata.dk/product.asp?product=9433
Avatar billede kenkari Praktikant
19. december 2013 - 19:14 #9
Okay fedt! :-D  så må jeg håbe prisen stadig er den samme efter nytår, da jeg ikke lige har pengene til det.
Indtil videre er det den pc jeg holder fast i. Tak for hjælpen.