Avatar billede Ronaldinho95 Nybegynder
23. december 2013 - 21:53 Der er 2 kommentarer

SU-fribeløb overskredet!!!

Hej!
Skal lige vide mig sikker ift. SU-fribeløb:

http://www.su.dk/SU/betingelser/maadutjene/fribeloeb/Sider/Regnemaskine.aspx - hvor skal jeg plotte 3 måneder ind, da jeg de første 3 måneder, i år, ikke var gammel nok til at modtage SU'en - ved SU-fravalgt, studieinaktiv, eller anden støtte eller mangler SU.

På mit arbejde er medarbejderne lønnede fra d. 15-15 i måneden. Dvs. at jeg modtager den sidste del af december-månedens løn i januar. Vil det så sige, at december-månedens sidste del indgår i 2014-opgørelsen?
Hvis ikke, er det så muligt, at bede min arbejdsgiver om at tilbageholde min løn indtil næste år, og dermed gør det muligt at resten af december-månedens løn kommer med i næste års opgørelse?

Hvis der ikke er noget at gøre, og det viser sig, at jeg har tjent måske 3000 for meget på en ungdomsuddannelse, kan det så godt passe, at jeg kun skal tilbagebetale 1605 kr.?
Avatar billede MADOlsen Forsker
25. december 2013 - 16:51 #1
Da jeg læste, fik jeg min arbejdsgiver til at tilbageholde et par måneders løn, da jeg eller skulle have betalt en del SU tilbage. Så det er vel bare et spørgsmål om at spørge på jobbet.
Avatar billede Ronaldinho95 Nybegynder
26. december 2013 - 10:53 #2
Ja, men er det nødvendigt?
Lønnen på mit arbejde, baseres på perioden imellem den 15. til den 15. Jeg overskrider jo ikke SU-fribeløbet med lønnen der udbetales i slutningen af december-måned, men lønnen jeg har arbejdet for i perioden 16.-31. december modtager jeg først i slutningen af januar - netop med disse sidste 15 dage, overskrider jeg fribeløbet, men er de så regnet med i opgørelsen 2014 i stedet for 2013? - det er vel ikke nødvendigt at tilbageholde dem, når de alligevel først udbetales i 2014.?