Avatar billede peternoltus Novice
06. januar 2014 - 12:20 Der er 5 kommentarer

browser hijack

hej
har været ude for et browser hijack fra Sweet im har fjernet al fra Sweet im inc.toolbars etc.kan dog ikke slippe for at komme ibd på deres side når jeg åbner ie. hvad gør jeg ?
Avatar billede claes57 Ekspert
06. januar 2014 - 12:34 #1
i IE gå til den side, du vil have som startside (fx google.dk).
Så Funktioner/internetindstillinger, fanebladet Generelt - klik på 'brug aktuel side' og 'ok'
Avatar billede peternoltus Novice
06. januar 2014 - 12:43 #2
Duer ikke Det var det første jeg gjorde
Avatar billede claes57 Ekspert
06. januar 2014 - 12:52 #3
så er startsiden låst af noget. Så må du igennem http://www.besttechie.com/downloads/malwarebytes-anti-malware/
Avatar billede 220661 Ekspert
06. januar 2014 - 15:53 #4
Ud over Malwarebytes, så kør også AdwCleaner, som renser op i browseren, hvor den blandt andet fjerner ubrugelige toolbars mm.

http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.

Vil også gerne have loggen fra Malwarebytes
Avatar billede 220661 Ekspert
06. januar 2014 - 16:00 #5
Som du ser her http://www.bleepstatic.com/swr-guides/s/sweetpacks/adwcleaner-log.jpg
fjerner Adwcleaner SweetIm
Men kør også Malwarebytes, som evt. kan finde andre ting som AdwCleaner ikke klarer