Avatar billede mrfusker Nybegynder
12. januar 2014 - 14:37 Der er 6 kommentarer

Søger ældre PC-spil

Hej,

Jeg søger ældre danske PC-spil, gerne i DOS-format.
For år tilbage var der en hjemmeside, www.gamlespil.dk, hvor der fandtes næsten alle danske PC-spil.

Jeg har indtil videre fundet:
    Cellekampen
    Europa Spillet
    Foodman
    Guldkorn Expressen
    Harald Hårdtand - Kampen om de rene tænder
    Jorden Rundt
    Kaptajn Kaper
    Lionsoft Manager v2.01
    Lykkefugl
    Lykkehjulet
    Matanans
    Skærmtrolden Hugo
    Super Oswald

Jeg er interesseret i at købe gamle danske spil, selvom de er på diskette.

Jeg mangler Datador og en masse spil, som jeg ikke kan huske navnene på.

Kan du/I hjælpe mig?
Avatar billede damkvist Praktikant
10. august 2014 - 08:31 #1
Ha, Matanans er mit værk fra slut-80'erne. Der findes em lille gruppe på Facebook, hvor du kan finde det. God fornøjelse !
mvh Michael

https://www.facebook.com/groups/matanans/
Avatar billede mrfusker Nybegynder
10. august 2014 - 09:20 #2
Jeg siger mange tak Michael :)

Jeg har fundet indtil videre
•Cellekampen
•Europa Spillet
•Foodman
•General Dryptud - Jagten på Johanna
•Guldkorn Expressen
•Harald Hårdtand - Kampen om de renere tænder
•Jorden Rundt
•Jungledyret Hugo
•Kaptajn Kaper
•Lionsoft Manager v2.01
•Luffe
•Lykkefugl
•Lykkehjulet
•Matanans
•Max
•Olsen
•Preben På Eventyr
•Preben På Eventyr - Special Christian Edition
•Russisk Front - Operation Barbarossa
•Russian Front II - The Kursk Campaign
•Skærmtrolden Hugo
•Strategy
•Super Oswald
•Textmode Tetris
•Titanman
•Yatzee

Jeg søger følgende spil (og andre titler)
•AIDS-labyrinten
•Blandede danske spil (filnavn kan være danskebla_free.zip)
•Championship Manager med Svend Gehrs som kommentator. Spillet er med pga danskere har vist været med udviklingen.
•Datador - et Matador-lignende spil. Var enten på en Komputer-diskette eller EuroPowerPack-diskette (filnavn kan være datador_free.zip, se screendump her(http://web.archive.org/web/20040127102624im_/http://www.abandonspil.dk/desc/28.gif))
•Gili Soft: Et dansk spilfirma, som lavede et hav af læringsspil. De kan ikke hjemlånes fra et fjernbibliotek.
•Kernekræftværk - ?
•Labyrint - Kim Schumacher brugte dette spil. Er udgivet til C64, Amiga og PC
•Le Tour: Det professionelle? cykel? - et spil om Tour de France fra Lionsoft.
•Lionsoft Manager - udgaven med europæiske deltagelse.
Avatar billede mrfusker Nybegynder
02. december 2014 - 20:50 #3
Avatar billede Mikha Praktikant
21. maj 2020 - 19:26 #4
Jeg er også MEGET interesseret i gamle danske spil og software.
Er der stadig mulighed for et download eller noget i den dur??
23. maj 2020 - 17:30 #5
Avatar billede damkvist Praktikant
02. juni 2020 - 13:10 #6