Avatar billede TKA Novice
13. januar 2014 - 21:57 Der er 9 kommentarer

DJ Mixing

Hej alle Eksperter

Jeg har lige købt en "Numark Mixtrack pro" fordi jeg godt kunne tænke mig at dj/mixe noget musik til fester og sådan. Men problemet er bare lige HVORDAN GØR MAN? Er der ikke en dansk guide eller bøger om hvordan man kan mixe ting sammen og sådan noget. Jeg har fået den tilsluttede til højtaler og køre med programmet "Traktor" på min mac.

Håber i kan hjælpe mig med det, Jeg skal ned og spille noget musik til en klassefest snart og der kunne jeg prøve mig lidt frem og sådan. Alså bare styre musikken indtil videre :)

Tobias_Kold
Avatar billede chalde Seniormester
14. januar 2014 - 06:56 #1
Setup: https://www.youtube.com/watch?v=uyXonvVhUBM

Du kan evt. finde andre mappings her: http://www.traktorbible.com/freaks/mappingone.aspx?id=150

Og ellers tag en tur på youtube. Der ligger ualmindeligt mange videoer, guides m.m. om både mixing med hhv. numark, traktor og ellers mixing generelt.
Avatar billede TKA Novice
14. januar 2014 - 07:30 #2
Har søgt på youtube. Syntes bare ikke rigtig der er nogle på hvordan man gør, jeg har også fået den sat op. Men tak for svaret😄
Avatar billede chalde Seniormester
14. januar 2014 - 08:08 #3
Der findes mange generiske guides til Traktor (udstyret er mere en forlængelse af softwaren):
https://www.youtube.com/results?search_query=traktor+beginner+tutorial&sm=3

Men som de fleste også vil fortælle dig: Det er ikke noget man lige lærer på en weekend. Du kan godt hurtigt lære at smede et par numre sammen, men at beherske det til fulde, kræver tid og tålmodighed. Så det handler bare om at komme igang.
Avatar billede TKA Novice
14. januar 2014 - 17:32 #4
Tak skal du have Chalde. Nu spørg jeg lige dumt, men hvad er en mappings :)
Avatar billede chalde Seniormester
14. januar 2014 - 21:25 #5
#4 At du tildeler en funktion i programmet til en knap på hardwaren.
Avatar billede TKA Novice
15. januar 2014 - 14:04 #6
Okay tak :) svar?
Avatar billede chalde Seniormester
15. januar 2014 - 15:25 #7
Bare behold point :)
Avatar billede TKA Novice
15. januar 2014 - 16:35 #8
Tak :D
Avatar billede TKA Novice
15. januar 2014 - 18:27 #9
Jeg stiller lige et sprøgsmål til. Jeg bruger jo programmet traktor og der er nogle demo loop, er der ikke en hjemmeside eller noget hvor man kan downloade sådan nogle loop henne?