Avatar billede karina-87 Nybegynder
14. januar 2014 - 23:26 Der er 3 kommentarer

Beskadiget JPEG-fil - kan jeg redde den?

I går var jeg ude for en rigtig uheldig hændelse. Jeg var i gang med at redigere et billede i Windows Live Photo Gallery på min XP, da pc'en pludselig valgte at lukke ned midt i det hele (pga. en løs forbindelse i strømkablet og intet batteri isat). Resultat: En beskadiget fil, der ikke kan åbnes! Det skyldes formodentligt, at programmet var midt i gemme-processen af billedet, da pc'en lukkede ned. Nu vil jeg så gerne høre om min JPEG-fil, ved denne form for beskadigelse, overhovedet kan genskabes, eller om det ser helt håbløst ud?

- Jeg er opmærksom på, at mulighederne godt kan være noget af en dyr fornøjelse og måske slet ikke vise sig brugbare i dette tilfælde, så før jeg kommer til at gøre noget overilet, vælger jeg dermed at søge info her - håber, I kan give mig et svar!
Avatar billede ebea Ekspert
14. januar 2014 - 23:38 #1
Hej! Er din fil blevet i samme størrelse som før, eller er den endt med a være på 0 kb.

Hvis den har samme størrelse som før, er der en mulighed for at kunne redde den.
Avatar billede karina-87 Nybegynder
14. januar 2014 - 23:46 #2
Den har samme størrelse som før.
Avatar billede ebea Ekspert
15. januar 2014 - 10:47 #3
Prøv at sende den til min email:  post@ebe.dk

Så kigger jeg på den.