Avatar billede sbmoelgaard Nybegynder
18. januar 2014 - 13:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tab af filer på harddisk

Hej alle,

Jeg har lige nu en Lacie harddisk sat til min Cisco EA6500 router. Og det fungere egentlig okay. Det eneste jeg er ved at være utrolig irriteret over er at hver gang der bliver slukket for stikkontakten eller strømmen bliver taget til routeren uden at harddisken er koblet fra. Mister den alle de filer der er lagt på den siden sidste gang jeg tog harddisken fra.

Da det kun er film og serier der ligger derop, er det ikke et kæmpe tab, bare en kæmpe irritation.

Er der nogen der ved om der er en måde at løse dette på?

Og hvis jeg købte en Nas istedet for som bare sat til med net netværkskabel ville det samme så ske, eller ville den selv "gemme" hele tiden så jeg ikke mistede filer.

Nu gik strømmen lige igår og der mistede jeg det, jeg har lagt ind i løbet af de sidste 3-4 måneder.

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Med Venlig Hilsen
Stefan
Avatar billede vpnNoob Novice
18. januar 2014 - 13:38 #1
Det har noget at gøre med hvordan filsystemet er, men hvis du får en rigtig nas vil du ikke opleve dette Meget irriterende problem, både synology og qnap er fantastiske.
Vælg hdd efter hvor vigtig data du har. Enterprise holder på papiret længere.
Avatar billede sbmoelgaard Nybegynder
18. januar 2014 - 13:41 #2
VIl jeg kunne lave filsystemet så det ikke sker på den harddisk jeg har nu?

Eller skal jeg bare ud og have en rigtig NAS?
Avatar billede vpnNoob Novice
18. januar 2014 - 13:59 #3
Du vil nok kunne vælge fx fat32 som et alternativ, men du får langt bedre overførsels hastighed,stabilitet, strømstyrring, downloadmaneger og mange andre fede og brugbare funktioner som forskellige brugere hvis du får en rigtig nas. En 3.5 tommer nas vil nok kunne komme kættere af med varmen fra disken eller diskene og derved vil diskene holde længere. Synology er ret brugervenligt ogmde har en slags emulator på deres hjemmeside så du kan se hvordan det funger inden du køber en nas.

Håber dette hjalp.
Jeg Og fruen har meget gavn af backup funktioner og alt muligt andet.

Kasper.
Avatar billede sbmoelgaard Nybegynder
18. januar 2014 - 14:30 #4
Jeg takker mange gange for din hjælp :)
Avatar billede vpnNoob Novice
18. januar 2014 - 14:36 #5
No problem og god fornøjelse hvis du får en nas. Ps der er lidt at sparre ved at få den til at lukke ned i hverdags nætterne.