Avatar billede vpnNoob Novice
18. januar 2014 - 13:34 Der er 4 kommentarer

Hvordan får jeg en form for notifikation fra fx. nas, synology om hvad min ydre ip adr.er?

Jeg har en netgear router fra Yousee cg3000 og en synology nas på lan. Jeg ønsker at få en slags service op som sender den ydre ip adresse år SMS eller mail eller lignende for at kunne oprette forbindelse hjem via både VPN og FTP. Er der nogle smarte løsninger??

Dette skal jeg bruge når jeg ikke er hjemme selvfølgelig, for ellers KU jeg bare så den op selv via myip.
Mvh Kasper
Avatar billede HKW Nybegynder
18. januar 2014 - 14:05 #1
Det burde være muligt at sætte noget DDNS op både i router og i din nas.

Men sådan en yousee-ip, skifter den ikke kun hvert ~10. år? :-)
Avatar billede vpnNoob Novice
18. januar 2014 - 14:13 #2
Den skifter når en kvinde vil støvsuge og partout benytte routerens strømstik... ;)

Ang ddns så kender jeg ikke til opsætning af dette eller hvordan man udnytter det. Er det som "oversætter"således at jeg kan pinge en side som så giver mig min nuværende ip?
Avatar billede HKW Nybegynder
18. januar 2014 - 14:40 #3
Det er en service ude på nettet, som du sender din ip til. Du får så en xxxxx.domænenavn-adresse. Synology har bl.a. sådan en service.

Det lyder underligt, at du får en ny ip ved støvsugning. dchp-leasen er normalt på 72 timer.
Avatar billede vpnNoob Novice
02. juni 2014 - 12:43 #4
thx