Avatar billede vvha Praktikant
21. januar 2014 - 17:35 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hjemmeside

Jeg har lige fået Windows 2013  og dermed ikke Front Page, som jeg før har redigeret min hjemmeside i. Jeg har fået at vide at jeg kan redigere i Word. Det har jeg nu gjort og gemt siden som Web og derefter skal den uploades via FTP programmet. Det kan ikke lade sig gøre, den kommer med en acceptlyd, men når jeg tjekker min hjemmeside er der ikke sket noget. Er der nogen der har erfaring med dette, eller er det bedre at benytte One.com direkte?
Avatar billede hcma Novice
21. januar 2014 - 18:00 #1
kan du ikke bare installere FrontPage igen ?  det har jeg gjort.
Avatar billede vvha Praktikant
21. januar 2014 - 18:08 #2
Jeg tror ikke at det kan lade sig gøre, Windows 7 understøtter den vel ikke?
Avatar billede claes57 Ekspert
21. januar 2014 - 18:10 #3
tjek lige, at der ikke er sket noget - det kan være, at din side vises fra et mellemlager/cache. Klik på den runde/roterende pil eller tryk på F5. Så får du den aktuelle version af siden vist.

FrontPage udgik for mange år siden - og skal ikke bruges. Word må heller ikke bruges - det sviner med elendig kode.

Har du nogle forudsætninger for at lave html-kode selv, eller skal du have et tegne og kør program?
Avatar billede vvha Praktikant
21. januar 2014 - 18:26 #4
Jeg er lidt i tvivl med "den runde roterende pil" hvor mener du? Har du erfaring med at redigere direkte i One.com?
Avatar billede claes57 Ekspert
21. januar 2014 - 18:59 #5
Hvis du ikke vil bruge F5 - så i Internet Explorer er det
https://www.dropbox.com/s/fooh4gyjdim3c5o/pil.png
længst til højre, ved hængelås. Hvad ville du kalde den? Det er næsten samme symbol i firefox, chrome - men placering skifter lidt.

Jeg kan html-kode, så jeg har ikke prøvet fx one.com direkte.
Avatar billede vvha Praktikant
21. januar 2014 - 19:31 #6
Ok, det har jeg gjort, men intet nyt. Det er som om den ikke kan finde ud af at gemme billederne i Word. I Front Page gemmes de på den side, de er på og skal først uploades for sig selv i FTP, er det det der er problemet, at jeg ikke uploader billederne korrekt?
Avatar billede claes57 Ekspert
21. januar 2014 - 20:20 #7
du skal nok manuelt kopiere billederne op og i word lave link til dem. Word har det med selv at importere billeder og konvertere dem til bmp-fil, som så køres ind i dokumentet. Hvordan den gemmer når det efterfølgende gemmes som webside ved jeg ikke - derfor, gør det selv mht kopieringen.
Avatar billede vvha Praktikant
21. januar 2014 - 20:33 #8
Det er mange år siden jeg har sat det manuelt op med  koder, så jeg synes det er lidt omstændig. Kan man ikke gøre det a la Front Page?
Avatar billede claes57 Ekspert
21. januar 2014 - 20:50 #9
prøv med http://www.webwriter.dk/
dansk og gratis
Avatar billede repox Seniormester
21. januar 2014 - 20:50 #10
Bare for at byde lidt ind - Frontpage er noget som man brugte flittigt før årtusindeskiftet; det er utroligt vigtigt at pointere at der findes ikke software i dag der gør lige så dårligt et job som Frontpage gjorde, hvorfor at du sikkert med alternativt software vil opleve at din side hurtigt kommer til at se vildt mærkeligt ud.
Avatar billede hcma Novice
21. januar 2014 - 20:50 #11
Jeg kører Win7 Pro, Office 2010 Pro og har sideløbende installeret en gammel FrontPage 2000.  Det kører uden problemer, når jeg uploader med FTP (Total Commander) og det både med og uden FP Extensions.
Avatar billede vvha Praktikant
05. februar 2014 - 10:33 #12
Jeg har fået at vide, at det er One.com der ikke accepterer Front Page i  Windows  7. Det kan jeg jo ikke ændre på, da det er mit hotel.  Jeg kan gå ind at ændre direkte i One.com, men finder ikke at det er en særlig god løsning, da det kun er nogle få ting de accepterer fx skrifttyper.
Avatar billede vvha Praktikant
22. februar 2014 - 17:46 #13
Jeg har nu ændret min hjemmeside direkte hos One.com. Det er gået fint, men jeg kan ikke se rettelserne på min stationære computer,(den computer, jeg retter på) jeg kan kun se de "gamle sider". Hvis jeg går ind på min Ipad eller mobil, så kan jeg se hjemmesiden, som den skal se ud. Hvad og hvor skal jeg rette på min stationære computer, for der må jo være noget, der er sat forkert?
Avatar billede vvha Praktikant
22. marts 2014 - 18:00 #14
Jeg lukker spørgsmålet