Avatar billede kiara Nybegynder
23. januar 2014 - 15:45 Der er 1 løsning

Administration af roller i Navision

Jeg har overtaget administrationen af roller og rettigheder i Navision. Vi kører 5.1 på en 2009 klient.

Jeg mangler virkelig et værktøj til dels:

- At kunne søge i alle databaser på én gang (vi har 5 db på én server og en ekelt db på en anden pt).

- At kunne få et nemt overblik over hvem der har hvilke roller

- At kunne smide roller i en gruppe og herefter tildele denne gruppe de medarbejdere der arbejder med forskellige roller. Altså en gruppe til kundeservice, én til salg osv. På denne måde er det nemt at smide en ny medarbejder ind i gruppen med de rigtige rettigheder, samt tilføje eller fjerne en rolle til en specifik afdeling i stedet for at skulle ind på hver enkelt medarbejder og rette her, med risiko for at glemme nogen.

I virkeligheden savner jeg rettighedsstyring som i AD.

Hjæææælp, inden jeg begår harikiri over noget så sørgeligt som et bogføringsværktøj!!!!

<\Kiara>
Avatar billede kiara Nybegynder
09. februar 2014 - 09:54 #1
Fandt selv en løsning :-)