Avatar billede Ikkeekspert Nybegynder
26. januar 2014 - 11:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

iTunes - Apple Mobile Device

Har afinstalleret iTunes, da der var problemer med at opdatere programmet. Ved ny download og installation på PC får jeg denne besked:

Service "Apple Mobile Device" failed to start. Verify that you have sufficient priviliges to start system devices.
Jeg kan vælge Afbryd, Prøv igen eller Ignorer
Vælger jeg Prøv igen eller Ignorer, får jeg samme prompt igen. Så jeg kommer ikke nogen vegne.

Ifm. oprindelig opdatering af iTunes havde jeg iPhone i usb-stikket - kna det have forårsaget nogen problemer?
Avatar billede Ikkeekspert Nybegynder
26. januar 2014 - 11:47 #1
I fortsættelse af ovenstående stopper jeg installation af iTunes. Det fører til at jeg bliver bedt om at fortsætte i forskellige sammenhænge og til sidst en besked om at iTunes er installeret med succes og en ny prompt med denne besked:

"iTunes was not installed correctly. Please reinstall iTunes. Error 7 (Windows error 126)
26. januar 2014 - 12:21 #2
Generelt: Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede Ikkeekspert Nybegynder
26. januar 2014 - 12:29 #3
Win7
Avatar billede Ikkeekspert Nybegynder
26. januar 2014 - 12:31 #4
Får nu denne prompt efter genstart:
plutil.exe - Systemfejl
Programmet kna ikke startes, da MSVCR80.dll mangler på computeren. Prøv at installere programmet igen for at løse dette problem.
Avatar billede haverslev Novice
26. januar 2014 - 14:33 #5
Når du får fejlen "MSVCR80.dll -så tilhører den Appels programmer og du vil nok også se at boksen som fejlen kommer i hedder "APSDeamon.exe"

Det du skal gøre nu, da Itunes IKKE kan installeres igen pga. denne fejl er, at afinstallere nogle Appel programting.
(de bliver installeret igen, sammen med Itunes)

Gå i Kontrolpanel, programmer og funktioner og afinstallere følgende:
iTunes
Apple Software Updater
Apple Mobile Device Support (hvis det stadig er der)
Bonjour
Apple program understøttelse

Når disse er fjernet, så går du i Start, skriv i søgfeltet: cleanmgr
Klik på linien der kommer frem øverst.
klik på OK på den boks der kommer frem med valg af drev

Lad den scanne og når den kommer frem med Diskoprydnings boksen, så klikker du på knappen "Ryd op i systemfilerne" - sig OK til valg af drev.
Når den er færdig, genstart pc`en
Installere Itunes igen.
Avatar billede Ikkeekspert Nybegynder
26. januar 2014 - 16:30 #6
Har gjort som du beskriver. Den vil dog ikke fjerne Apple Mobile Device Support - ligesom om den fortryder :-)
Men det spiller, så mange tak for hjælpen
Avatar billede haverslev Novice
26. januar 2014 - 16:49 #7
godt det virker, et svar til accept