Avatar billede kenkari Praktikant
30. januar 2014 - 14:35 Der er 7 kommentarer

Windows 7 vil ikke starter

Hej. Min pc er kun 3 uger gammelt, købt fra topdata med Windows 7. Lige nu når jeg starter min pc kommer 2 valgmuligheder frem:
1. repere windows (anbefales
2. start Windows normalt

Men uanset hvilken en jeg vælger, starter Windows ikke. Hvis jeg vælger at repere windows, kommer en tekst nederst hvor der står "Windows indløser filer" og intet andet sker. Har prøvet at vente i 30 min uden at der sker noget.
Hvis jeg vælger at windows skal starte normalt, kommer skriften frem "Starter Windows", men selve flaget kommer ikke frem, og har ventet også her i over 30 min.

Hvad kan der være galt, og hvad kan jeg gøre?

VH Kenny
Avatar billede Blandy Praktikant
30. januar 2014 - 14:44 #1
jeg vil nok lave en recovery, hvis der er windows på en af maskinen harddisk partitioner. Da du kun har haft den i 3 uger, kan der ikke været så meget at tabe endnu.
Avatar billede kenkari Praktikant
30. januar 2014 - 14:46 #2
Det vil jeg ikke. Har købt en del payware programmer, som kun har én licens. Er der andre muligheder?
Avatar billede Blandy Praktikant
30. januar 2014 - 14:51 #3
En licens betyder det bare kun må bruges på en maskine. Så uanset hvad burde du kunne genbruge softwaren på samme maskine bagefter.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. januar 2014 - 17:49 #4
Har du prøvet at spamme F8 under opstart, og forsøge at køre i fejlsikret tilstand?
Kan den køre fejlsikret tilstand kunne man prøve at gendanne computeren til da man ved den virkede
Avatar billede 220661 Ekspert
30. januar 2014 - 17:52 #5
Du skal dog ikke gå for langt tilbage, da programmer der er installeret i mellemliggende periode forsvinder.
Så jeg håber ikke du har installeret indenfor de sidste dage.
PS du har vel alle dine installations filer og koder til dine payware programmer?
Avatar billede kenkari Praktikant
30. januar 2014 - 18:11 #6
Kunne heller ikke taste F8, da tastaturet heller ikke virkede. Først efter at jeg har hævet USB-stikket ud og ind igen, så virkede det. Men så var det forsent at taste F8. Min pc virker dog heldigvis nu. Jeg tog alle ledninger fra, undtagen strømmen og tændte. Og så virkede den. Har lidt mistanke om, at det måske er min printer der driller computeren lidt..

Men tak for hjælpen alle sammen.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. januar 2014 - 18:18 #7
ok.