Avatar billede HenningM Praktikant
31. januar 2014 - 18:32 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Afspille AVI filer fra Windows 8 på Windows 7 pc . virker ikke

Hej.

Har lavet en video med gopro studio på min Windows 8 pc, og eksporteret den som AVI fil. Den har jeg så kopieret over på USB stick og DVD, men mine venner kan ikke afspille den på deres Windows 7 pc'ere, der kommer lyd, men intet billede. Har forsøgt både med Windows media player og Quick time. Har desuden forsøgt med at downloade og installere en codec pakke via http://www.windows7codecs.com/ på en windows 7 pc.

Det virker stadig ikke.. What to do.

PFT

mvh

Henning
Avatar billede milter Ekspert
31. januar 2014 - 18:39 #1
Prøv at bede dine venner om at installere VLC-player og se, om den kan afspille dem. Problemet er sandsynligvis et codecproblem.

http://www.videolan.org/vlc/
Avatar billede HenningM Praktikant
31. januar 2014 - 19:24 #2
Glemte at skrive at jeg også har forsøgt med VLC playeren på den ene pc, virker stadig ikke.
Avatar billede milter Ekspert
31. januar 2014 - 20:13 #3
Det med at få videofiler til at afspille korrekt på alle computere kan være en kompliceret affære. Der er simpelthen (og desværre) så mange variabler, at der ikke er nogen 100% patentløsning.

Har du prøvet at gemme filerne i andre formater, f.eks. WMV i stedet for AVI?
Avatar billede eurositi Ekspert
01. februar 2014 - 09:32 #4
Det skyldes, at GoPro's redigeringssoftware som standard bruger det proprietære CineForm video codec: http://en.wikipedia.org/wiki/CineForm

Prøv evt. at installere MediaInfo for at få dette bekræftet.

Du er helt enkelt nødt til at eksportere videoen i et andet videoformat fra GoPro's eget redigeringsprogram. Og her taler vi ikke om filtypen (MOV eller AVI), for dén siger ikke noget om indholdet. Du skal eksportere selve videoen med at andet compression codec (f.eks. Windows Media, MPEG4, H264 eller VP8), hvis det er muligt.
Avatar billede the-exterminator Nybegynder
01. februar 2014 - 09:35 #5
Denne her tar alt på windows 8:
http://mpc-hc.org/downloads/
jeg bruger den selv, og har ikke haft probs med nogen formatere af filer.
Avatar billede HenningM Praktikant
01. februar 2014 - 17:53 #6
Tak for input

Har problemer med at eksportere fra gopro studio til andre formater end "cine form avi". Når jeg forsøger at gemme i eks. h264, kommer dialogboksen "eksporter" frem, men der sker intet, og jeg er nødt til at standse programmet via jobliste.

Har fundet den 3. bedste løsning, nemlig at installere gopro studio på en windows 7 pc, og det virker, men lidt omstændeligt.

Nogen der ved om det er muligt at omkonvertere min færdige film i "cine form avi" format til et andet mere læsevenligt format ?
Avatar billede milter Ekspert
01. februar 2014 - 20:11 #7
Hvis du kigger på side 10 i vejledningen, handler det om "Export"-muligheder. "Export" er det samme som "save as".

http://cbcdn2.gp-static.com/uploads/product_manual/file/164/GoProStudio2.0_User_Manual_Windows_v4.pdf
Avatar billede HenningM Praktikant
02. februar 2014 - 13:05 #8
Tak for input.

Jeg har nok ikke formuleret mit spørgsmål klart nok. Jeg har en færdig video på 6 min, som er gemt i formatet "cine form avi", da det er det eneste format jeg pt kan gemme i. Jeg orker ikke at lave videoen fra ny igen, og vil høre om nogen ved hvordan jeg kan få min færdige video omkonverteret til et læsevenligt format. Det kan ikke lade sig gøre via go pro studio.

Og er der andre som har samme problem, eller endnu bedre: løsningen, på mit "mainproblem", nemlig at når jeg laver videoer i gopro studio, kan jeg kun eksportere/gemme det færdige produkt via "custom", og der vælge "cine form avi". Når jeg vælger andre options crasher programmet..
Avatar billede milter Ekspert
02. februar 2014 - 21:22 #9
Prøv at bede de andre om først at opdatere Quicktime og derefter installere decoderen i linket herunder:

http://cineform.com/gopro-cineform-decoder

Ja, det er en besværlig procedure, men ...?

Nu kender jeg ikke noget som helst til GoPro, men måske kunne du også selv prøve det samme? Og hvis alt andet mislykkes, skulle du måske kigge på det her og finde dankortet frem:

http://www.any-video-converter.com/camcorder-video-converter/gopro-camera-video-converter.php
Avatar billede eurositi Ekspert
03. februar 2014 - 00:51 #10
Før du begynder at stille krav til vennerne, bør du selv gøre følgende, hvis du ikke allerede har gjort det:
- Opdatér driveren til dit grafikkort til seneste version.
- Opdatér GoPro softwaren til seneste version (2.01)

Dette skulle gerne få H.264 (MP4/MOV) eksportfunktionen til at virke igen.

Se evt.:
- http://goprouser.freeforums.org/gopro-studio-2-0-and-windows-8-1-t14872-20.html
- http://gopro.com/support/articles/export-to-mp4-format-fails-in-gopro-studio-20