Avatar billede Dispozed Juniormester
01. februar 2014 - 15:43 Der er 12 kommentarer

Rod med mit grafikkort

Hej
Min skærm begyndte for nyligt at blinke, så jeg kiggede efter en løsning. Det ene førte til det andet og før jeg vidste af det, havde jeg slettet mit AMD Catalyst control center. Nu er det som om mit grafikkort er blevet slettet. Når jeg kører dxdiag nu, fortæller den mig at jeg bruger Standard VGA-skærmkort og jeg kan ikke åbne spil længere, får en error der siger "Could not load direct3d". Har prøvet at systemgendanne og geninstallere Catalyst, men ved systemgendannelsen får jeg en besked om at der er en fil den ikke kunne få adgang til, så den mislykkedes. Læste et sted at det ville hjælpe at slette Norton, men uden held. Catalyst installationen fører ikke rigtigt til noget. Jeg har prøvet auto detect tool fra AMD's hjemmeside, men fik beskeden "We were unable to find your product or OS".
Min computer:
Operating System: Windows 2.6.1.7601 (Service Pack 1)
CPU Type: Intel® Core™ i7-2600 CPU @ 3.40GHz
CPU Speed: 3.41 GHz
System Memory: 8.57 GB
Video Card Model: AMD Radeon HD 7570
Video Card Memory: 1.85 GB
Video Card Driver: aticfx32.dll
Desktop Resolution: 1600x900

Håber jeg har givet nok information der kan føre til en løsning, ved hjælp fra en af jer.
På forhånd tak :)
Avatar billede Dispozed Juniormester
01. februar 2014 - 15:45 #1
Glemte at skrive jeg har Windows 7 Home Premium 64-bit.
Avatar billede Jensen DK Novice
01. februar 2014 - 15:49 #2
Prøv en systemgendannelse til før problemet opstod.
Avatar billede Dispozed Juniormester
01. februar 2014 - 15:52 #3
Har prøvet fra d. 26/1, men den siger at der er en fil den ikke kan få adgang til, så den mislykkedes hver gang.
Avatar billede Dispozed Juniormester
01. februar 2014 - 15:52 #4
Ellers går den kun tilbage til maj i 2012.
Avatar billede Jensen DK Novice
01. februar 2014 - 17:47 #5
Prøv i fejlsikret tilstand tast F 8 under boot.
Avatar billede Dispozed Juniormester
01. februar 2014 - 18:57 #6
Problemet er at jeg nu har mistet gendannelsespnuktet fra d. 26/1. Kan kun gå tilbage til tidligere i dag nu.
Avatar billede Jensen DK Novice
01. februar 2014 - 20:07 #7
Du skal afinstallere driveren til grafik kortet.
Derefter genstart og installer driveren påny.
Avatar billede Dispozed Juniormester
01. februar 2014 - 20:36 #8
Hvordan gør jeg det? Prøvede, men jeg gør noget forkert, for det virkede ikke.
Avatar billede Jensen DK Novice
02. februar 2014 - 06:06 #9
Inde i tilføj eller fjern programmer sletter du driveren.
Avatar billede Jensen DK Novice
02. februar 2014 - 06:09 #10
Eller i enhedshåntering skærmkort h klik og vælg fjern.
Avatar billede Dispozed Juniormester
02. februar 2014 - 12:33 #11
Har prøvet begge dele uden resultat :(
Avatar billede Dispozed Juniormester
02. februar 2014 - 12:54 #12
Det er som om den har glemt hvad for et grafikkort jeg har. Driver installationen gør ingenting, og når jeg genstarter efter at have slettet Standard VGA-Skærmkort fra enhedshåndtering, siger den bare at den har opdateret driversoftwaren til den enhed.