Avatar billede stig-klausen Novice
02. februar 2014 - 23:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

kan ikke komme i bios

hej

jeg har en pc med asus z87A bundkort og jeg kan ikke komme ind og kigge i bios.der kommer ingen text/information når jeg starter pcen . sort skærm indtil Windows startskærm .jeg har prøvet de muligheder der står i manualen.og har prøvet at trykke delete på forskellige tidspunkter under opstart ,men når jeg gør det vil den ikke gå til Windows startskærm (bare sort skærm).
der er 8 bios updates på asus hjemmeside men kan ikke se hvilken der evt. kunne løse problemet. skal jeg så virklig updatere med alle 8 og jeg kan jo heller ikke se min bios version.

på forhånd tak        stig
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2014 - 03:17 #1
jeg synes du skal forsøge, med at opdatere med den nyeste version. og så håbe.

men noget lugter af at din windows er syg..
Avatar billede Jensen DK Novice
03. februar 2014 - 06:04 #2
Har du tastet DELETE under boot? for at komme ind i bios, og mon ikke det bare er den sidste nye opdatering du skal download.
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2014 - 08:56 #3
ofte skyldes det at man ikke kan komme i bios at den husker forkert

prøv følgende metode

tag alt strøm fra den
rør en jordbunden radiator (strøm afladning)
tag grafikkortet ud
tag det lille batteri der sidder på bundkortet ud i et par minutter
tryk på start knappen på maskinen og hold den inde i ca 10-15 sekunder

tjek om eller skift det lille batteri du tog ud hvis det er af ældre dato

sæt det hele sammen igen og nu skulle de kunne komme i bios og save

den nyeste bios hedder det her

Version 1707

https://www.asus.com/Motherboards/Z87A/#support

m.v.h
Avatar billede stig-klausen Novice
03. februar 2014 - 18:30 #4
jeg prøvede at tage batteriet på bundkort ud og ind uden det hjalp.jeg prøvede så at skifte display port kabel ud til dvi-d kabel og så kommer bios info(og kan komme ind i bios) frem  når jeg starter pc  .
skal jeg købe et nyt display port kabel eller er dvi-d lige så godt.jeg har et asus gtx 760 grafikkort og spiller en del spil fps og andre grafiktunge spil
Avatar billede stig-klausen Novice
03. februar 2014 - 18:51 #5
og for resten min skærm er en eizo 120 hz
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2014 - 08:06 #6
https://www.google.dk/search?q=dvi&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=FZDwUqeaM5CM4gSimIC4BQ&ved=0CCkQsAQ&biw=1378&bih=630

det hele skal spille sammen så du skal muligvis skifte dit kabel eller en adapter til at sætte imellem

de nyere grafikkort kræver større strømforsyninger så 1000 watt er ikke noget særsyn

det skyldes at stor kort kræver ekstra stik til strømforsyningen så det skal du huske

http://www.guru3d.com/articles_pages/asus_geforce_gtx_760_mars_review,1.html

http://www.guru3d.com/articles_pages/asus_geforce_gtx_760_mars_review,11.html

her er foreslået en psu på 1200 watt
Avatar billede stig-klausen Novice
04. februar 2014 - 21:29 #7
Så vidt jeg kan se ud fra artiklen er det når man
Bruger sli i sin pc altså grafik kort at den kræver en
900 watt psu.
Jeg har sat en strømmåler på pc'en og den
Viser ikke over 300 watt selv om jeg spiller
Battlefield 4 campaign .har dog ikke prøvet multiplayer
Endnu.
Jeg har en 650 watt psu og vil ikke køre sli
Med kun 650 watt

Vh stig
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2014 - 07:55 #8
jamen det er heller ikke sikkert at den ikke kan men

den må hellere være for kraftig - den bruger ikke mere strøm men har bare overskud til hvis det bliver krævende

m.v.h
Avatar billede stig-klausen Novice
07. februar 2014 - 14:42 #9
nu har jeg afprøvet et nyt kvalitets displayport kabel og
den vil stadig ikke gå ind i bios.
så jeg må leve med dvi kabel som jo virker som det skal uden problemer.