Avatar billede charles17 Nybegynder
07. februar 2014 - 09:37 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kun en der kan rette i et excel dikument af gangen

Hej Alle i kloge :-)
Er der en der kan hjælpe med denne?

Jeg har et excel dokument liggende i en cloud tjeneste

Der må kun være en der kan rette i det af gangen, kan det lade sig gøre?

/C
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. februar 2014 - 11:08 #1
Kommer an på hvilken cloudtjeneste du anvender og om de netop understøtter noget "lås" af filen, når en åbner for redigering.
Måske noget check-out/in kunne være en løsning.
Men det kræver din cloud løsning understøtter det.
Avatar billede supertekst Ekspert
07. februar 2014 - 11:50 #2
Ellers kan en indbygget makro sandsynligvis styrer dette ved en kombination af en simpel tekstfil samt en indbygget VBA-kode i de "events", der vedrører åbning og lukning af filen.
Avatar billede charles17 Nybegynder
07. februar 2014 - 12:30 #3
Jeg har prøvet at finde noget på skydrive hvor det ligger. Men kan umiddelbart ikke se det skulle understøtte det.

/C
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. februar 2014 - 12:51 #4
Hvis du køre skydrive og vi samtidig snakker Excel, så kan jeg ikke forestille mig, at "lås" fil ved redigering ikke er muligt.
Vi snakker trods alt 2 ms produkter og de plejer nu at have ganske ok på deres integrationer. :o)
Avatar billede charles17 Nybegynder
07. februar 2014 - 13:01 #6
Takker Jakobdo
Jeg prøver

Læg et svar, så kommer der point

/C
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. februar 2014 - 13:05 #7
Test først, så kan vi lukke når du har fundet en løsning.
Måske supertekst's løsning er den rette.
Avatar billede charles17 Nybegynder
07. februar 2014 - 21:38 #8
skydrive kunne gøre at kun en kunne rette i det, hvis en mere åbner bliver det read only
jeg prøver om det kan gøre det.

/C
Avatar billede charles17 Nybegynder
01. marts 2014 - 18:21 #9
lukker
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. marts 2014 - 10:05 #10
Hvad blev din løsning?