Avatar billede MC3390 Juniormester
13. februar 2014 - 23:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Konturtegning af billede, program dertil søges

Jeg har et klassebilledet, hvor jeg ønsker at få lavet et omrids af de personer der er på billedet og derefter at sætte tal på.

Finder der et program der kan tage et billedet og afkode omridset automatisk?

Ideen er sætte de 2 billeder op og så kan man se ud fra numret hvem det er på det originale billde
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
14. februar 2014 - 10:52 #1
Adobe Photoshop har en funktion, som kan finde konturer, og jeg går ud fra, at det gratis alternativ GIMP kan gøre det samme.
Men den finder alle konturer i billedet, så alt efter dets karakter får man også en masse forstyrrende konturer af baggrund og mønstret tøj.
Det bedste resultat fås ved at oprette et transparent lag oven på billedet, tegne konturerne manuelt og derefter gemme laget som et selvstændigt billede.
Jeg har Photoshop og vil gerne gøre det.
Venlig hilsen
Avatar billede thov Forsker
14. februar 2014 - 10:58 #2
Prøv med Sketch Master http://sketch-master.en.softonic.com/download
Programmet er gratis og kan 'efterbehandle' et foto, så kun konturerne står tilbage.
Avatar billede MC3390 Juniormester
30. marts 2014 - 21:40 #3
Jeg lukker denne, tak for input og tak til Finn for tilbuddet, men det drejer sig og flere billeder og det skal du ikke belemres med.