Avatar billede FinnT Novice
16. februar 2014 - 11:40 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mit D-drev (Sata) forsinder ofte

Hej. Har gennem længere tid haft det problem, at mit D-drev ikke registreres under opstart eller falder ud under brug. - Computeren starter op på c-drevet, som er et ssd-drev.
Kender nogen en løsning på dette problem, ville jeg være taknemmelig. Det kræver nogle gange 2-3 genstarter at få D-drevet med. Træls...
mvh. Finn
Avatar billede Jensen DK Novice
16. februar 2014 - 14:04 #1
Er det en selvstændig harddisk til D drevet?
Avatar billede Jensen DK Novice
16. februar 2014 - 14:06 #2
Du skal også oplyse hvilket styresystem du bruger
Avatar billede Jensen DK Novice
16. februar 2014 - 14:16 #3
Kør en chkdsk /r /p på dit D drev.
Avatar billede Blueeyez Mester
16. februar 2014 - 14:27 #4
Tjek at sata kablet sidder korrekt og eller om det kan være defekt eneste måde at teste er at købe et nyt.
Avatar billede Blueeyez Mester
16. februar 2014 - 14:29 #5
Hvis du har andet sata kabel liggende kan det self os bruges.
Avatar billede fhansen82 Mester
16. februar 2014 - 15:35 #6
Kig lige på bundkortet, hvilken port du har brugt. Hvis der er tre porte, og benytter to, så sørg for at du benytter tilslutningerne 1 og 2. Ikke fx 1 og 3. Dette kan give noget bøvl. Har lige set dette hos min svoger, hvor vi prøvede at skifte porttilslutning, hvilket løste problemet.
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2014 - 15:43 #7
Gætter på, at du kører windows 8 og at dit D-drev er separat?
Jeg har selv en noget lignende opstilling. Jeg har ikke oplevet, at D-drevet ikke blev fundet, men at det kunne tage flere sekunder, hvor en grøn bjælke foroven sneglede sig frem før det var i orden. Måske kræves der en reparation af windows?
Avatar billede FinnT Novice
16. februar 2014 - 15:47 #8
Tak for de mange svar. - Jeg bruger win 7, og det er en selvstændig sata-harddisk. Hvilken port jeg bruger ved jeg ikke - endnu - men jeg vil prøve de løsninger der er foreslået.
Der er ingen forsinkelse - endte er d-drevet fundet og kan ses under "computer" eller ikke - straks efter opstart. - ret mærkeligt. Der kan gå dage, hvor problemet ikke opstår, og dage hvor det opstår flere gange.
Avatar billede Jensen DK Novice
16. februar 2014 - 16:03 #9
Når du er inde i computer og dit D drev er synligt så højre klik vælg egenskaber, funktioner, vælg undersøg nu, sæt flueben i begge ruder, klik start.
Så bliver din harddisk undersøgt.

PS du skal ikke bruge svar, se hvad der står ud for der hvor du sætter prikken.
Avatar billede FinnT Novice
21. februar 2014 - 11:38 #10
Hej.

Har gjort som anbefalet m.h.t at undersøge D-drevet. Det meldte ingen fejl, men efterfølgende ved opstart kørte den chkdsk flere gange og i lang tid med forskellige resultater. Det ser imidlertid ud til at det virker nu. - Har ikke haft problemer siden.
Tak for forslagene.
Avatar billede Jensen DK Novice
21. februar 2014 - 15:10 #11
Fortsætter det med at virke så kan du godkende den med flueben i firkanten og accept nede til venstre.