Avatar billede 19john63 Praktikant
26. februar 2014 - 11:14 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

access formular til excel

Kan man i access med en formular taste info som blver overført til et given excel ark
Avatar billede supertekst Ekspert
26. februar 2014 - 11:50 #1
Hvis data gemmes i en tabel kan det vel eksporteres til Excel
- eller formularen er måske ikke "forbundet" med en tabel?
Avatar billede terry Ekspert
26. februar 2014 - 12:39 #2
with the use of automation you can transfer data from Access to a specific sheet/cell(s)
Avatar billede terry Ekspert
26. februar 2014 - 12:41 #4
Avatar billede 19john63 Praktikant
26. februar 2014 - 12:45 #5
Jeg har et ark i excel hvor jeg taster information i nogle bestemte kol. Det er same type af information der skal skrives ind.eksempel

Dato      produkt      købt hos      pris

Som du kan se så skal disse fyldes i hvergang jeg køber noget.
Men at sidde i excel og gøre det er besværligt, derfor tænkte jeg om man lave en formular enten i access eller excel, så at man bare behøver skrive i de felt som er ovenover - samtidigt skal det man skriver naturligvis også komme ind i excel arket.

Hvis man kan lave et formular der gør det så er det jo bare at taste i formlaret unde at behøve at stå i det respektive felt så data havner på det rigtige sted.
Avatar billede terry Ekspert
26. februar 2014 - 12:56 #6
why do you need Excel? I would use Access only.
Avatar billede terry Ekspert
26. februar 2014 - 12:57 #7
"samtidigt skal det man skriver naturligvis også komme ind i excel arket."

why??
Avatar billede 19john63 Praktikant
26. februar 2014 - 13:03 #8
wow please look futher down i did an answer - but that is what i need
Avatar billede 19john63 Praktikant
26. februar 2014 - 13:07 #9
because i have done in excel så i can see what i buy and some other stuff so i esay can get an overwview what i spent and so on
Avatar billede 19john63 Praktikant
26. februar 2014 - 13:09 #10
because I no nothing about access
Avatar billede terry Ekspert
26. februar 2014 - 13:45 #11
because i have done in excel så i can see what i buy and some other stuff so i esay can get an overwview what i spent and so on

because I no nothing about access

Then why place a question in Access if you don't intend using it?
Avatar billede 19john63 Praktikant
26. februar 2014 - 15:51 #12
Are you funny or what?

I will ofcause use whatever it take to make it esay for me.But if you can´t help do not be a " i know best what you need "

You are more than welcome to help me, but then start help ok!
Avatar billede terry Ekspert
26. februar 2014 - 17:48 #13
I think you should help yourself with that attitude!

I was trying to help you, but then you took the points for yourself indicating that the question had been solved and closed.

And I'm not being a "