Avatar billede JZA Nybegynder
26. februar 2014 - 11:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Formel virker på en PC men ikke på en anden

Hej

Jeg har en udfordring med et excel dokument hvor jeg blandt andet anvender denne formel:=TEXT(DATE(B3;C3;1);"mmm-åå")
På min egen og og en anden PC virker formlen fint, men jeg har udfordringer med en anden PC hvor den ikke vil læse åå som den skal. mmm virker fortsat fint men åå bliver læst som åå og ikke årstallet som den skal.
Når jeg åbner filen på den PC der skaber problemer, så er der umiddelbart ikke noget galt. Jeg kan ændre formlen til eks. mmm-åååå og det læser den rigtigt. Det er først når jeg ændre filtersettings i en relateret Pivot tabel at den læser formlen forkert.
Hvad kan der være galt?
Avatar billede anedi Ekspert
27. februar 2014 - 09:19 #1
Måske skyldes det engelsk/dansk version forvirring.

Prøv med yy i stedet for åå
Avatar billede JZA Nybegynder
27. februar 2014 - 09:30 #2
Den har jeg prøvet og desværre uden effekt.
Jeg har ligeledes checket at "region and language" settings er identiske med min egen PC.
Tak for dit bud.
Avatar billede MADOlsen Forsker
27. februar 2014 - 12:46 #3
Prøv lige at gå i "Region and language" og vælg et andet land, tryk "Apply" og sæt det så tilbage på Danmark (eller hvad det nu ellers stod på). Der optræder nemlig nogen gange en fejl, der betyder, at Windows ikke kører med f.eks. de danske indstillinger, selvom Danmark er valgt.
Avatar billede JZA Nybegynder
28. februar 2014 - 10:24 #4
Det virkede med Apply et andet land.
Tak for det.
Avatar billede MADOlsen Forsker
28. februar 2014 - 10:54 #5
Det er jeg glad for at høre. Var selv godt og grundigt forvirret i sin tid, indtil jeg opdagede, hvad der var galt! :-)