Avatar billede Seba4969 Praktikant
28. februar 2014 - 13:23 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

Husholdnings sprit til rensning af tastatur kabel?

hey

en person har sagt til mig, at jeg kan putte noget sprit på noget papir, hvorefter det påføres på enden af kablet.

så kan jeg bruge "borup husholdnings sprit" ?

det er en bærbar.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. februar 2014 - 15:18 #1
Jeg ville bruge sprit og en vat-pind - meget lettere at styre. Din sprit er ok.
Avatar billede Seba4969 Praktikant
28. februar 2014 - 16:06 #2
ok, men det desværre ikke. så det vel et defekt keyboard?
Avatar billede Seba4969 Praktikant
28. februar 2014 - 16:08 #3
ok, men det virkede desværre ikke. Så det vel et defekt keyboard?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. februar 2014 - 16:59 #4
Har du et USB-tastatur, så prøv det. Er det ok, så er det fejl i dit tastatur - ellers er det software/Windows.
Avatar billede Seba4969 Praktikant
28. februar 2014 - 17:14 #5
har desværre intet USB tastatur. kører pt. med dårlige skærm tastatur.

hvordan finder jeg ud af om det er software/windows? vil nødig købe nyt tastatur, hvis det er software.

problemet opstod efter rensning af bærbar
Avatar billede claes57 Ekspert
28. februar 2014 - 17:33 #6
En i omgangskredsen, der har en stationær pc? Tag forbi med din bærbare, og lån tastatur i 2 minutter til test.
Avatar billede Seba4969 Praktikant
28. februar 2014 - 18:47 #7
sorry har ingen lige pt. med det.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. februar 2014 - 18:56 #8
så må du nok indlevere maskinen til en forhandler, der kan reparere (husk nu en backup før aflevering).
Avatar billede Seba4969 Praktikant
28. februar 2014 - 19:00 #9
på et andet forum, forslår de et eksternt tastatur
Avatar billede claes57 Ekspert
28. februar 2014 - 19:17 #10
Og - det er da også lige det, jeg har gjort. Via USB? Lån et fra en stationær? Hvori ligger at det ikke er eksternt - dvs indbygget i din maskine... Hvis du tager maskine ned til en forhandler, så har de masse af tastaturer, der lige kan sættes til, så du ved, om maskinen skal have skiftet tastatur, eller om du skal have den med hjem igen, og rette i driver/Windows.
Avatar billede Seba4969 Praktikant
28. februar 2014 - 19:34 #11
læste lige før, at man kunne slette tastatur under enhedshåndtering og så vil windows installere en ny.

vi har ikke nogle computershops er i kalundborg. hvad med expert?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. februar 2014 - 19:44 #12
Expert er helt ok - de har også pc-salg.jeg tror ikke på det med at fjerne driver. I Windows bliver filen liggende, og den genbruges ved samme hardware. Og fejlen opstod i forbindelse med rensning - så det er sikkert et bukket/løst kabel eller dårlig kontakt i stik på motherbord. Kabel kan være mast/bukket ved samlingen, og så er det bare i udu. Hele tastatur og kabel er en enhed, og skiftes samlet.
Avatar billede Seba4969 Praktikant
28. februar 2014 - 19:49 #13
ok, så hvis jeg tager til expert, hvor meget vil det så ende ud i ?

der er jo ingen garanti, når jeg har åbnet.

har fundet dette tastatur: http://cdon.dk/hjemme-elektronik/microsoft/keyboard-microsoft-sidewinder-x4-keyboard-nordic-p8983266?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_term=(99)_Gaming_keyboard_Microsoft_SideWinder_X4_Keyboard_Nordic&utm_content=8983266&utm_campaign=pricerunner_home-electronics_Keyboard_

eller skal jeg købe dette til 120 kr: http://www.ebay.co.uk/itm/NOT-OEM-Original-New-Packard-Bell-EasyNote-TK11BZ-TK13BZ-TK36-UK-Black-Keyboard-/151181559393?pt=UK_Computing_Laptop_Keyboards&hash=item23331f8661 (det passer i min)
Avatar billede claes57 Ekspert
28. februar 2014 - 20:00 #14
Jeg har ingen idé om experts prissætning. Det kan være alt fra 100kr og op for at kigge på det, og dertil så en reservedel.
Jeg er selv ret dum til blindeskrift, så hvis ikke tastatur er på dansk, så rammer jeg galt. Kan du leve med et uk-layout, så ok. Jeg ville skulle betale ekstra, og så få et originalt på dansk.
Avatar billede Seba4969 Praktikant
28. februar 2014 - 20:05 #15
tænker lige over det med expert.

sorry er ikke helt med. Hvilket tastatur er på UK?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. februar 2014 - 20:11 #16
dit link til ebay "UK Black Keyboard" se efter - æøå mangler - andre taster kan være flyttet.
Avatar billede Seba4969 Praktikant
28. februar 2014 - 20:19 #18
ok, så går jeg efter sidewinder x4.

hvis jeg lige kan spørge om noget, så mistede jeg en af mine ram blokke i bærbar da jeg rensede. Ved ikke hvordan, da jeg synes jeg holdt i hjørnerne. hvordan skal man holde på RAM og er disse gode nok: http://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?pv=CT51264BF1339J&pn=Crucial&vare=922319&f=edbp og kan de findes billigere? ebay osv.

min pc er en Packard Bell Easynote tk11bz 64 bit windows 7
Avatar billede Seba4969 Praktikant
28. februar 2014 - 20:20 #19
claes, dem du henviser til har jeg set, men synes deres priser er rimlige dtre.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. februar 2014 - 20:35 #20
det er helt ligemeget hvordan du holder på ram - bare du ikke er statisk elektrisk selv. Så pc skal have forbindelse til et underlag med 'jord', og du skal selv have et armbånd der er tilsluttet samme base. Så kan du pille ved alt uden risiko.
Tastatur på dansk laves i meget mindre oplag (derfor er de på skandinavisk mange gange) - og prisen er langt højere end der, hvor de banker tusinder ud. Lev med det - dansk er svært og dyrt.

Jeg kan ikke finde ram billigere - men om dem, du har valgt så passer til maskinen, det ved jeg ikke.
Avatar billede Seba4969 Praktikant
28. februar 2014 - 20:50 #21
Er lidt noob nu, men da jeg åbnede bærbar sad jeg på min kontorstol på et plastik underlag og synes ikke jeg kunne mærke noget statisk strøm, hvis du forstår.

Er det ok at sidde på en stol med noget pude halløj, samtidlig oven på et trægulv og pc på træbord?

en på person inde på hardwareonline.dk forslog det RAM og lød sikker. jeg viste ham dette billede http://imgur.com/xsCOb0S , hvor det er den øverste på 4 GB, som er dødt.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. februar 2014 - 21:09 #22
den foreslåede ram er ok - når den erstatter den løse kingston, så går du samtidig fra ialt 6 til 8gb.
Skal ikke kunne sige noget om, hvorvidt du har givet stød til ramkreds, eller om den bare var sat forkert i. Det må du afgøre med dig selv. Men på billedet vil den helt sikkert ikke virke.
Avatar billede Seba4969 Praktikant
28. februar 2014 - 21:20 #23
det er den på 4 GB som skal skiftes(den øverste, tror jeg). Mine 2 GB virker og så + de 4 GB, så det kun 6 GB :) Har byttet deres pladser om og den med 4 GB, skal vist nederst. Kigger jeg i egenskaber under computer, har jeg 4 GB, hvor 2 kan bruges.

forklar lige yderligere. For synes nemlig de sidder ordenlig i og kan vist ikke sidde bedre.
Avatar billede Seba4969 Praktikant
28. februar 2014 - 21:22 #24
sorry, billede er roteret, så den med 4 GB sidder nederst og skal op i øverste.
Avatar billede Seba4969 Praktikant
28. februar 2014 - 22:41 #25
kan du ikke forklare det lidt bedre. Du siger at RAM ikke sidder ordenligt?

hvis det er, kan jeg upload et billede af mit tastatur kabel, så du kan se om det sidder fint?
Avatar billede claes57 Ekspert
01. marts 2014 - 07:18 #26
Kingston ram på billedet har ikke fat i metalholder i siderne, og alt for meget af kontaktfkaden er synlig. Typisk skal ram sættes skråt i med et let pres, og derefter vippes ned til vandret.
Avatar billede Seba4969 Praktikant
01. marts 2014 - 10:27 #27
det forstår jeg ikke, da den der kingston sidder perfekt og det også den der virker. de kan ikke sidde bedre claes
Avatar billede Seba4969 Praktikant
01. marts 2014 - 12:08 #28
Fortalte mine forældre problemerne og de råbte osv. De sagde jeg ikke skulle købe noget, eller ikke for mine egne penge. Så nu skal jeg bruge min pc uden tastatur og kun 2 gb
Ram...
Avatar billede Seba4969 Praktikant
01. marts 2014 - 19:46 #29
Det du skriver i 12 med bukket kabel. Mit er på et måde bukket nogle steder og tænkte om jeg skulle lægge noget pres på, så den bliver "flad" igen?
Avatar billede claes57 Ekspert
01. marts 2014 - 19:59 #30
du skal lade være med at pille ved det - det mindre brud kan kun blive værre, det bliver aldrig bedre.
Avatar billede Seba4969 Praktikant
01. marts 2014 - 20:19 #31
ok, stopper med at pille.

inden du lægger svar, vil jeg bare lige vide en "personlig" ting.

Hvis du stod i min sitaution og dine forældre sagde du ikke måtte fixe det, du selv har ødelagt, hvad havde du så gjort? Køb tingene aligevel eller ikke kunne bruge din pc så meget mere?
Avatar billede claes57 Ekspert
01. marts 2014 - 20:26 #32
Jeg har i familien været den, der kunne fikse ting, så mine forældre havde altid tiltro til, at det jeg skilte ad også kunne samles igen.
Eller må man starte med at reparere ting, der ikke er så vigtige. Og leve med de fejl, man får lavet. I sidste ende, så er der jo kun et sted at hente penge til reparationer, og hvor mange udgifter vil du pålægge familien - inkl fx en tabt ferie.
Avatar billede Seba4969 Praktikant
01. marts 2014 - 20:35 #33
claes, jeg har pengene så mine forældre skal intet betale. De får en pakke næsten hverdag med diverse ting, som de køber, men jeg må ikke købe 2 ting for mine egne penge?

er 17, har forstand på penge osv. på en måde. Har jo ikke tænkt mig at købe den dyreste RAM blok og tastatur.

ingen tillid, for meget overbeskyttende.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. marts 2014 - 21:26 #34
jeg kan ikke reparere på dine forældres opdragelsesmetodik. Den må I klare internt.
Avatar billede Seba4969 Praktikant
01. marts 2014 - 21:28 #35
i know.
tak for hjælpen og læg svar? :)
Avatar billede claes57 Ekspert
02. marts 2014 - 06:10 #36
Bare luk selv
Avatar billede Seba4969 Praktikant
02. marts 2014 - 11:32 #37
ok, lukker.

har talt med mine forældre om det og skal vente 14 dage.