Avatar billede koldkaffeernederen Nybegynder
02. marts 2014 - 21:25 Der er 1 løsning

Drupal - linke fra view til et menu punkt

I drupal prøver jeg at rette lidt i det theme jeg har købt.
På forsiden er det et view - en blok der viser portfolios. Ved tryk kommer man direkte til den enkelte portfolio (via $node-url - se nedenstående). Jeg har oprettet et field (field_forside_link) i indholdstypen. Tanken er at feltet skal indeholde en tekst - som modsvarer det menupunkt jeg gerne vil have at man kommer til istedet for portfolio'ens (node_url).

Jeg har dette i min node--view--portfolio-blokc.tpl fil for forsiden

<li class="<?php print str_replace(',-', ' ', str_replace(' ', '-',strip_tags(render($content['field_portfolio_category'])))); ?>">
    <?php print render($content['field_portfolio_image']); ?>
    <div>

        <a href="<?php print $node_url; ?>">
            <h4 class="heavy remove-bottom"><?php print $title; ?></h4>
            <p><?php print strtolower(render($content['field_portfolio_category'])); ?></p>
        </a>
    </div>
</li>

Mit problem er at jeg ikke kan få erstattet $node_url med feltet "field_forside_link" så det virker. Så jeg har brug for ekspert hjælp....
Avatar billede koldkaffeernederen Nybegynder
04. marts 2014 - 12:01 #1
fandt svaret andet steds.

erstatter $node_url med
render($content['field_forside_link])

og tilføjede dette i template.php

elseif ($variables['element']['#field_name'] == 'field_forside_link') {
    foreach ($variables['items'] as $delta => $item) {
      $rendered_items[] = drupal_render($item);
    }
    $output .= implode(', ', $rendered_items);
  }

for at dele arrayet op.