Avatar billede BrianJ12 Nybegynder
03. marts 2014 - 09:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tæl bogstaver i Excel

Hej Eksperter

Har et problem som jeg håber I kan hjælpe med

Jeg har et system, som generer en rapport i excel, omkring hvornår nogle hændelser er sket i løbet af en måned.

Hver dato = 1 kolonne
Har der været en hændelse d. 3 i måneden genereres et S i kolonne C.
Så har der været 20 hændelser giver dette 20 S'er.

Der er så 2 forskellige hændelser - hændelse 2 generer et K.

Dvs. at hvis der både har været hændelse 1 og hændelse 2 d. 3, vil der i excel være både et S og et K i denne samme kolonne.

Og nu til spørgsmål - Kan man tælles hvor mange S'er og K'er der er på en måned i det datasæt jeg har forsøgt at skitsere?

Mvh. Brian
Avatar billede supertekst Ekspert
03. marts 2014 - 09:46 #1
Hej

Måske via : =TÆL.HVIS(A1:A31;"K") tilsvarende med S
Avatar billede BrianJ12 Nybegynder
03. marts 2014 - 09:57 #2
Hej

Dette kunne man sagtens, men problemet er at SK står i den samme kolonne når der har været 2 hændelser på den samme dato
Avatar billede supertekst Ekspert
03. marts 2014 - 10:08 #3
Ok - ellers vil lidt VBA kunne klare det.
Har du mulighed for at uploade/sende filen eller model?
Ved mail - @-adresse under min profil.
Avatar billede kabbak Professor
03. marts 2014 - 20:58 #4
=TÆL.HVIS(C1:C9;"*S*")
=TÆL.HVIS(C2:C10;"*K*")
Avatar billede BrianJ12 Nybegynder
18. marts 2014 - 08:28 #5
Hej

Tak for jeres input - Vi gik en helt anden vej, så problemstillingen er ikke længere aktuel :)