Avatar billede JRJ1911 Nybegynder
04. marts 2014 - 19:56 Der er 7 kommentarer

Asus vs Acer

Hej jeg vil gerne købe en ny computer og har fundet en Acer og Asus. Jeg skal bruge den til skole og lidt gaming. Her er link til de to computer http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablet/barbar-computer/ACNXMCMED011/acer-aspire-v5-serien-15-6-barbar-computer og http://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/computere/baerbare-computere/asus-f550lb-xo072h ¨

Tak på forhånd
Vh Jonas
Avatar billede claes57 Ekspert
04. marts 2014 - 20:04 #1
jeg ville aldrig (som ting har været de sidste 10 år) vælge acer / packard bell / fujitsu-siemens
asus / lenovo / toshiba / sony er i min optik gode.
Men prøv at besøge butikker - prøv tastaturer (det er der, den vinder/taber). Og køb i butikken. Det er lidt ligemeget med specs, hvis du ikke kan bruge maskinen, og dit interface er tastaturet.
Avatar billede Blueeyez Mester
04. marts 2014 - 20:44 #2
Enig med #1, men ville nok os kigge på hvor nemt det er at skulle skifte kølepasta i den samt hvor nemt det er at gøre den ren for støv. Ja mange kigger ikke på det område og derfor ofte sker der det at bærbaren går i stykker lige netop af støv/opbrugt kølepasta. (Ved dog ikke hvor meget de vil tillade dig at undersøge, men kig på bunden og se om der er en klap der hvor blæseren sidder som kan fjernes nemt)

Husk dog du har garanti og derfor ved jeg ikke om du kan få dem til at rense den indenfor de gørste 2 år/skifte kølepasta på den.
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2014 - 21:02 #3
Asus.
Avatar billede JRJ1911 Nybegynder
05. marts 2014 - 07:11 #4
ok så i mener jeg skal tage asusen.
Avatar billede Blueeyez Mester
05. marts 2014 - 09:27 #5
Ville vælge den der er mindst besværlig at vedligeholde og derefter vurdere på specs.
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2014 - 19:30 #6
Asusen har bedre specifikationer fra dem du linkede, og når jeg søger rundt på nettet, er Asusen bedst i den prisklasse
Avatar billede JRJ1911 Nybegynder
06. marts 2014 - 08:26 #7
ok men den har jo kun Intel core i5 hvor aceren har Intel core i7. det er jo en del bedre en asusen?